آیا از خدمات چاپ لارج فرمت و تاثیر گذاری آن در صنایع تبلیغاتی باخبر هستید؟

امکان چاپ به روی انواع متریال ازجمله انواع کوتد، فوتوگلاسه، متالایز، بک لایت، سینتاتک، استیکر، پی وی سی، بوم، بنر، ونیل و... وجود داشته و تجهیزات چاپ دیجیتال تهران لایت باکس با استفاده از جوهر یو وی مداومت در کیفیت و ثبات بیشتر رنگ ها را به ارمغان می‌آورد.

تهران لایت باکس باتوجه به تجهیزات مدرن و پیشرفته خود درزمینه صنعت چاپ دیجیتال ، میتواند انواع گسترده ای از خدمات چاپ دیجیتال را به مشتریان عرضه نماید.

چاپ‌های لارج فرمت دیجیتال با کاربردهای متنوع تا عرض 500 سانتی متر و طول رول در چاپخانه تهران لایت باکس در دسترس می‌باشد.

بطور معمول به جهت ماندگاری چاپ‌ها از انواع لمینیت اسستفاده می‌کنند.

فرمت فایل هایی که در چاپ دیجیتال مورد استفاده می‌گردد سی ام وای کی بوده فرمت‌ فایل های چاپی پی دی اف، تیف و یا ای پی اس میبایست باشند.

تهران لایت باکس آمادگی خود را با مجموعه هایی که نیاز به خدمات چاپ با قیمت مناسب و سریعترین حالت ممکن چاپ را دارند اعلام می نماید.

3

علت محبوبیت تابلوهای تبلیغاتی در کسب و کارها چیست؟

لایت باکس ها تابلوهای جذاب تبلیغاتی هستند که بستر بسیار عالی برای تبلیغات بصری به شمار می آیند . این تابلوها در جانمایی های متفاوت کاربردها و قابلیت های ویژه ای دارند .لایتباکس ها ، قاب های نورانی هستند که با متریال گوناگون از قبیل آلومینیوم، چوب،pvc، smd ،مهتابی ،پلکسی گلاس و غیره ساخته می شوند.

لایت باکس های دارای ۴ نوع  فریم لس ، کریستالی ، مگنت و لایت باکس اسنپ فریم می باشند و  قابلیت نصب و اجرا به صورت اشکال متفاوت را دارا می باشند و انواعی از قبیل: لایت باکس دیواری ، لایت باکس چرخشی ، لایت باکس استند (پایه دار) ، لایت باکس سقفی ، لایت باکس صنعتی ، لایت باکس آویز ، لایت باکس نازک ( با ضخامت بسیار کم  ) و …را شامل می شوند .از جمله کاربردهای لایت باکسها می توان به استفاده در مجتمع های تجاری ، فروشگاه ها ، نمایشگاههای عرضه محصول ، سالن های زیبایی ، مترو ، فرودگاه ، رستوران و کافی شاپ ها و ... اشاره کرد .

لایت باکس فریم لس یکی از مدل های پر فروش در انواع مدل های لایت باکس می‌باشد که طرح مدنظر به روی محصول پارچه ای تحت عنوان بک لایت پارچه ای چاپ شده و با استفاده از سیلیکون های خاص دوردوزی میشوند و این روش به جهت صهولت در تعویض چاپ انتخاب شده است. در این روش هیچگونه خط تا و چروک در لایت باکس بوجود نمی آید. استفاده از اس ام دی هایی که به دو روش دور خواب و کف خواب می باشند در این نوع از لایت باکس فریم لس متداول می‌باشد که در روش دور خواب اس ام دی ها در جدار داخلی فریم آلومینیومی قرارداده میشود و پرتاب نور توسط اس ام دی کل سطح لایت باکس را نورانی می نماید.همچنین در روش کف خواب با استفاده از ام دی اف خام در پشت لایت باکس اس ام دی ها به روی ام دی اف متصل می گردد.

نوع اس ام دی های استفاده در لایت باکس فریم لس بسیار کم مصرف می باشد.

لایت باکس های فریم لس تولید شده در تهران لایت باکس از ضخامت 4 سانت شروع و تا ضخامت 12 سانت می‌باشد.

در این نوع لایت باکس هیچ محدودیتی از نظر ابعاد و فضای داخلی و خارجی وجود ندارد.

لایت باکس فریم لس در برابر آسیب های احتمالی ازقبیل شرایط آب و هوایی(باران و رطوبت)، نور مستقیم خورشید و... مقاوم بوده و آسیب پذیری این نوع لایت باکس را به حداقل رسانده است.

آنودایز شدن فریم آلومینیومی این لایت باکس این امکان را به مشتریان میدهد تا در شرایط جوی خاص بتواند از این نوع لایت باکس استفاده نماید.

لایت باکس فریم لس سازه ای بسیار سبک داشته و میتوان آن را بصورت آویز،دیواری و استند استفاده نمود.

ازجمله کاربردهای لایت باکس فریم لس به عنوان تابلوی تبلیغاتی دکوراتیو و تبلیغاتی در مراکز آموزشی، تجاری، بیمارستانها، فرودگاه ها، پایانه های مسافری قطار و اتوبوس، کلینیک ها، سالن های زیبایی، آژانس های مسافرتی، رستوران ها، ایستگاه های حمل و نقل درون شهری، نمایشگاه های اتومبیل و... استفاده نمود.

جذابیت طرح نصب شده در این مدل میزان اثر بخشی در ذهن مخاطبین را چند برابر خواهد کرد و به جهت تعویض طرح لایت باکس با استفاده از لبه دوردوزی انجام شده با سیلیکون میتوان دوردوزی سیلیکون را از شیار آلومینیوم جدا نمود و مجدد با همان روش قبل جاگذاری چاپ جدید را جایگزین کرد.

ویژگی‌های لایت باکس فریم لس:

  • چاپ دیجیتال UV با دستگاه فلت بد و یا رول تو رول یو وی.
  • صهولت در نصب و تعویض چاپ به واسطه سیلیکون دوزی لبه پارچه
  • قابلیت نصب متنوع"ایستاده، دیواری، آویز"
  • سازه سبک و قابل حمل
  • عدم محدودیت ابعاد
  • مصرف برق بسیار کم
  • مورد استفاده در فضاهای داخلی و خارجی

عمده مشتریان این مدل از لایت باکس:

  • مراکزتجاری
  • مراکز آموزشی
  • مراکز تفریحی
  • مراکزخدماتی
  • مراکزفرهنگی
  • خرده فروشان
  • رستورانها
  1. کریستالی

لایت باکس کریستالی بدون شک یکی از زیباترین مدل لایت باکس می‌باشد، ظرافت، سادگی، جذابیت و ضخامت کم از جمله مزایای استفاده از این مدل لایت باکس به شمار می‌آید.محدودیت در ابعاد این مدل لایت باکس به واسطه استفاده از پلکسی شفاف که در ابعاد 120*180 سانتی متر می باشد ازجمله معایب این مدل لایت باکس بشمار می‌آید.

مورد استفاده این مدل لایت باکس در فضاهای داخلی می‌باشد و مناسب برای فضای خارجی نیست.

نوع چاپ طرح در این لایت باکس از جنس بک لیت بوده و تعویض طرح به راحتی امکانپذیر می‌باشد.

ازجمله مزایای لایت باکس کریستالی قابلیت در حمل، مصرف کم برق و دوام نور می‌باشد.

اجزاء تشکیل دهنده لایت باکس کریستالی همانگونه که در بالا ذکر گزدید پلکسی شفاف می باشد که با استفاده از پلکسی شفاف 6 میل و ایجاد شیار نازکی به دور آن تعبیه میگردد و نصب اس ام دی 5 میل داخل آن شیار و ایجاد خطوط منظم شطرنجی با استفاده از لیزر باعث پخش نور یکنواخت گردیده و کل سطح مورد نظر را بصورت یکنواخت نورانی خواهد کرد.

در تولید لایت باکس کریستالی از چاپ بک لیت استفاده می‌گردد که با استفاده از دستگاه های چاپ دیجیتال چاپ صورت میگیرد و در این نوع چاپ نور از پشت طرح چاپی عبورنموده و جلوه بصری بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد مینماید.

میزان برق مصرفی این مدل لایت باکس همانگونه که اشاره گردید به واسطه نوع اس ام دی مورد استفاده شده در آن که از نوعی اس ام دی با توان 12 ولت می باشد بسیار پایین است، این نوع لایت باکس به جهت برندینگ و مارکتینگ گذینه بسیار مناسبی خواهد بود برای فضاهای بسته.

همچنین به دلیل بازتاب نور از پشت طرح مورد استفاده برای دکور و زیبا تر نمودن فضاهای کاری می‌باشد.

امروزه یکی از الزامات شناخت کالا به مخاطبین امور مرتبط با تبلیغات می‌باشد و انواع لایت باکس در تسریع انتقال نوع کاربری محصولات و معرفی آن نقش بسزایی را ایفا می نمایند.

حداکثر ضخامت این لایت باکس 1 سانتی متر می‌باشد که با درنظر گرفتن فیکسچرهای متنوع با سایز های مختلف میتوان آن را در هر محل های صاف و یکدست نصب نمود.

برخی ویژگی‌های لایت باکس کریستالی:

  • پخش نور یکنواخت در تمام سطح لایت باکس
  • مصرف بسیار پایین برق
  • تعویض آسان و راحت چاپ
  • طول عمر بالا
  • زیبایی و ضرافت در طراحی

 

  1. اسنپ فریم

لایت باکس اسنپی یا همان اسنپ فریم به مدلی از لایت باکس گفته میشود که قاب و چارچوب آلومینیوم دارد با تنوع رنگی بسیار بالا که در ابعاد کوچکتر مساوی 120*180 عرضه می‌گردد.

در این مدل از لایت باکس که بصورت لولایی چهار طرف لایت باکس باز شده و این قابلیت را به مصرف کننده میدهد که بدون باز نمودن پیچ ویا هر المان دیگری لولاها را به بالا کشیده و به طرح زیر پلکسی شفاف دسترسی داشته و امر تعویض چاپ را به سادگی انجام دهد.

محدودیت ایجاد شده در ابعاد این مدل لایت باکس مشابه لایت باکس کریستالی و مگنتی به جهت استفاده از لایه ی محافظتی پلکسی می‌باشد.

نوع اس ام دی استفاده شده در این لایت باکس مشابه لایت باکس کریستال و مگنتی می باشد.

استفاده از ورق ام دی اف دو میل در پشت این لایت باکس به استقامت سازه کمک می نماید.

این مدل لایت باکس یک رو بوده و تنها بصورت دیواری قابلیت نصب داشته و طریقه نصب آن مشابه نصب یک قاب عکس معمولی می باشد.

ضخامت لایت باکس اسنپی کمتر از سه سانتیمتر می‌باشد و به واسطه لولای فنری شکل تعویض چاپ در کسری از دقیقه صورت میپذیرد.

کوچکترین ابعاد تولیدشده این نوع لایت باکس 30*40 سانتی متر می‌باشد و امکان سفارش این لایت باکس در اندازه های میلیمتری و دقیق در تهران لایت باکس میسر می‌باشد.

نکته قابل توجه در این مدل لایت باکس قاب فارسی بر شده ای است که از نمای روبرو زیبایی لایت باکس را دوچندان می‌نماید.

ویژگی های محصول:

  • تنوع رنگ در قاب آلومینیومی
  • مصرف انرژی بسیار پایین
  • استقامت سازه و به نوعی مقاوم برای محل های صنعتی
  • تعویض چاپ سریع و سهل الوصول

 

  1. مگنتی

لایت باکس مگنت از جمله لایت باکس های پر طرفدار لایت باکس می‌باشد که ضخامت کم و ظاهری متفاوت و زیبا باعث محبوبیت این لایت باکس گشته و ضخامت 2 سانتیمتری و رنگ نقره ای قاب آلومینیومی آن زیبایی لایت باکس را چندین برابر نموده است.

در این مدل لایت باکس از پلکسی سه میل به جهت محافظت از طرح چاپ شده "کاغذ بک لیت" استفاده می گردد که با استفاده از نوار فلزی بسیار باریک تعبیه شده در پشت کناره های رنگ شده پلکسی به قسمت آهنربایی تعبیه شده در چارچوب اتصال پیدا کرده و باعث نگهداری پلکسی محافظ میشود.

استفاده از این مدل لایت باکس در فضاهای خارجی توسیه نمیگردد و در فضاهای داخلی در ابعادی کوچکتر و مساوی 120*180 قابل ارائه می باشند.

محدودیت سایز لایت باکس مگنتی به جهت تولید و عرضه ورق پلکسی در ابعاد 120*180 می‌باشد.

تنها روش نصب این محصول به روش نصب یکطرفه بر روی دیوار می‌باشد.

ازجمله ویژگیهای محصول:

ضخامت بسیار کم لایت باکس

تعویض راحت و سهل الوصول طرح

مصرف انرژی پایین

زیبایی ظاهری لایت باکس

پخش نور یکنواخت در تمام سطح

 

  1. لولایی

لایت باکس لولایی نسل جدیدی از لایت باکس های مدرن می‌باشند که در ابعاد کوچکتر مساوی 120*180 سانت قابل ارائه بوده و بیشتر مورد استفاده در اماکنی می‌باشد که دسترسی به لایت باکس توسط افراد گوناگون می‌باشد و استفاده از این نوع لایت باکس اطمینان خاطری برای مالک لایت باکس خواهد بود که کمترین آسیب به طرح و لایت باکس خواهد رسید.

همچنین در این مدل لایت باکس میتوان بصورت دوطرفه چاپ و طراحی را انجام داد تا در اماکنی که تردد از دو طرف می باشد بتوان از این محصول حداکثر کاربری را داشت.

ضخامت های این لایت باکس در دو مدل 9 و 12 سانت قابل ارائه می‌باشد.

استفاده از پلکسی سفید حدفاصل منبع نور و چاپ بک لیت این امکان را به سازنده میدهد تا بتواند فاصله منابع نوری"اس ام دی" با چاپ بک لیت را به حداقل رسانده و با درنظر گرفتن پلکسی شفاف بروی چاپ حداکثر حفاظت در مقابل آسیب های احتمالی را بگیرد.

نوع اس ام دی بکار رفته در این مدل لایت باکس از نوع تلسکوپی و یا لنز دار میتواند باشد که با دو روش دور خواب ویا پشت خواب قابل اجرا می‌باشند.

عموما موارد کاربرد این مدل لایت باکس در فضاهای باز و معابر عمومی می‌باشد.

همچنین لازم به توضیح است چارچوب آلومینیومی این مدل لایت باکس از یک طرف بصورت لولایی باز شده و امکان تعویض چاپ از قسمت لولایی میسر می‌باشد.

تنوع رنگ در چارچوب آلومینیومی این لایت باکس محدود به رنگ های نقره ای، طلایی و مشکی می‌باشد.

ازجمله مزایای لایت باکس لولایی:

  • استفاده در فضاهای بیرونی"Out Door"
  • استفاده بعنوان استند
  • دوطرفه بودن لایت باکس
  • پخش نور یکدست و یکنواخت

 

  1. ام دی اف

لایت باکس با قاب ام دی اف از جمله لایت باکس های محبوب آرشیتکت ها و معماران طراح می‌باشد. در این نوع لایت باکس که عموما برای فضاهایی که تعویض طرح لایت باکس هر چند ماه یکبار انجام می‌گردد استفاده میشود و در فضاهای خارجی(Out Door) قابل استفاده نمیباشد.

ازآنجایی که تنوع رنگ و طرح در ام دی اف بسیار بالا بوده و انتخاب آن امری کاملا صلیقه ای می‌باشد، این نوع لایت باکس سفارشی بوده و نیاز به ارائه کد رنگی و طرح ام دی اف از سمت مشتری می‌باشد.

اساس طراحی این نوع لایت باکس بر مبنای استفاده از متریال چوبی می باشد.

ضخامت این مدل لایت باکس بر مبنای محل نصب تعیین می‌گردد.

محدودیت در ابعاد و سازه وجود نداشته و طبق نظر مشتری قابل ارائه می باشد.

ازجمله مزایای لایت باکس های ام دی افی:

  • استفاده در مکانهایی که دکو چوبی داشته و همگون نمودن لایت باکس بافضای طراحی شده
  • تنوع در طرح و رنگ ام دی اف استفاده شده
  • پخش نور یکنواخت و یکدست

 

  1. آلومینیومی

لایت باکس آلومینیومی به لایت باکس هایی گفته میشود که فقط برای فضاهای خارجی در ابعاد بسیار بزرگ نصب می‌گردند و از سازه آهنی بعنوان ساپورت و نگهدارنده سپری آلومینیومی استفاده میشود. در این مدل لایت باکس از فلکس بعنوان طرح چاپی استفاده می‌گردد که با مغزی های خاص و نگهدارنده‌های کلیپس شکل برای اتصال چاپ فلکس بروی سپری استفاده میشود.

نوع نور این نوع لایت باکس میتواند فلورسنت(مهتابی) و یا اس ام دی باشد؛ استفاده از منابع نوری دارای درجه حفاظتی بالا در ساخت این نوع لایت باکس الزامی می‌باشد.

عموم لایت باکس های بسیار بزرگ در دیواره های مراکز تجاری و معابرعمومی شهرها از این نوع لایت باکس می‌باشد.

دوام بسیار بالای سپری استفاده شده در این نوع لایت باکس این امکان را به مشتری میدهد که در دوره های مختلف طرح چاپی خود را تعویض نماید.

برای این نوع لایت باکس هیچگونه محدودیت اجرایی وجود ندارد؛ تنها نکته قابل تعمل اختصاص فضای حداقلی 20 سانت در اطراف لایت باکس به جهت آچار کشی لایت باکس می‌باشد.

مزایای استفاده از لایت باکس آلومینیومی:

  • عدم محدودیت در سایز
  • استفاده در سخت ترین شرایط آب و هوایی
  • استفاده صنعتی از لایت باکس

 

 

  1. گردان

لایت باکس گردان نوع مدرنی از لایت باکس های امروزیست که در اکثر فضاهای خارجی مراکز تجاری کوچک و بزرگ قابل استفاده می‌باشد.

اشکال هندسی (دایره، مربع،مستطیل) در این نوع لایت باکس قابل اجرا بوده و با استفاده از موتور تعبیه شده در این نوع لایت باکس به سادگی جهت حرکت و حتی تنظیمات نور در این لایت باکس قابل دسترس می‌باشد.

در لایت باکس گردان چاپ اجراشده قابلیت تعویض را نداشته مگر اینکه از طرح ساده با روش ونیل استفاده گردد.

طرح چاپی بروی این نوع لایت باکس با دو روش چاپ یو وی و یا استفاده از ونیل می‌باشد.

 

1

تابلوهای تبلیغاتی معابر عمومی (لایت باکس شهری)

       امروزه در جوامع بشری استفاده از المان هایی که میتواند به زیباسازی شهری و همچنین کسب و کارهای کوچک و بزرگ در راستای مارکتینگ و برندینگ کمک نماید امری متداول و مرسوم گردیده است.

تنوع در سلیقه باعث گردیده است در محصولات مرتبط گستردگی در تنوع طرح و مدل شکل گیرد. هدف اصلی استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در معابر عمومی در جهت رونق بخشیدن به کسب و کارها و همچنین شناخت خدمات و محصولات می باشد.