۷ هکتار زمین برای ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر بوشهر اختصاص یافت

حسین درویشی بعدازظهر امروز در نشست با رئیس مرکز امداد هوایی هلال احمر کشور در بوشهر با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر در بوشهر اظهار داشت: برای تحقق این مهم مقدمات کار فراهم شده به‌گونه‌ای که 7 هکتار زمین در خروجی شهر بوشهر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این پایگاه امسال اجرایی می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر در بوشهر بیش از یکسال زمان می‌برد پیش از تکمیل ساختمان آن این مرکز امداد هوایی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر با اشاره به اینکه بالگرد امداد و نجات هوایی هلال احمر بوشهر در سه ماه نخست امسال به بوشهر منتقل می‌شود بیان کرد:  تامین بالگرد امداد و نجات هوایی بر عهده جمعیت هلال احمر و اجرای آشیانه، پدبالگرد و باند فرودگاه آن استانداری بوشهر متقبل شده است.

درویشی ارزش بالگرد خریداری شده برای ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر 700 میلیارد ریال دانست و افزود: برای اجرای طرح پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی  یک فروند بالگرد امداد و نجات هوایی هلال احمر در بوشهر مستقر شد بیان کرد: یک فروند بالگرد برای رسیدگی به مشکلات و انتقال  سریع آسیب دیدگان در ایام تعطیلات نوروزی در بوشهر مستقر شد و خدمات لازم را ارائه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نوروزی بیان کرد:  از 25 اسفند ماه تا 13 فروردین امدادگران هلال احمر استان بوشهر با شرکت در 199 عملیات به یاری آسیب دیدگان شتافتند.

درویشی با بیان اینکه به 4 هزارو 326 حادثه دیده یاری رسانی شد گفت: در مدت اجرای طرح نوروزی با اجرای طرح‌های امداد و نجات 4 هزار و 315 نفر نجات یافتند.

وی افزود: در این مدت یک هزار و 876 نفر مصدوم و 46 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه  یک‌هزار و 739 نفر به صورت سرپایی در مراکز امداد و نجات هلال احمر استان بوشهر مداوا شدند بیان کرد:  در این مدت 2 هزار و 172 نفر اسکان اضطراری یافتند. 

درویشی با بیان اینکه 914 نیرو در طرح نوروزی هلال احمر بکارگیری شدند افزود: در طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر استان بوشهر 260 تیم عملیاتی، 11پرستار، 586 نجاتگر و 317 امدادگر مشارکت کردند.

وی گفت: در این ایام از شش دستگاه آمبولانس  140 بار، از شش فروند قایق 27 بار، از شش دستگاه خودرو نجات 15بار و ازست هیدرولیک  5 بار برای نجات آسیب دیدگان استفاده شد.