مسکن جوانان خورموج ۹ ساله شد

بدون شک در دنیای امروز خانه‌دار شدن آرزوی هر جوانی است؛ آرزویی که شاید به سادگی محقق نشود و خیلی‌ها هستند که هنوز از یک خانه کوچک محروم باشند و این محرومیت برای آنها سنگین بوده است.

استان بوشهر و به تبع آن شهرستان دشتی دارای مردمانی ساده و کم‌بضاعت است و بیشتر آنها از قشر ضعیف جامعه هستند که تهیه مسکن برای آنها به سختی انجام می‌شود.

خانه‌دار شدن یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان شهرستان دشتی است و این امر نقش مهمی در ازدواج جوان ها دارد و نیاز است که توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

زندگی برخی جوانان به این پروژه بسته است

یکی از طرح‌های خوبی که در گذشته برای خانه دار شدن جوانان شهرستان دشتی اجرا شد ولی ناکام ماند، احداث مسکن جوانان بود که در سال ۸۶ در قالب پروژه ۳۶ واحدی عملیات اجرایی آن در کنار مسکن مهر آغاز شد.

عدم تدبیر و مدیریت نقش بسزایی در تعطیلی این پروژه داشت که ضرورت دارد دستگاه‌های ذیربط اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

امیدهایی که ناامید شد

سعید اشکو یکی از جوانان ثبت‌نام کننده برای مسکن جوانان خورموج اعلام کرد: با اجرای این پروژه امید زیادی برای صاحب خانه شدن داشتم .

وی افزود: آورده هر متقاضی ۶۰ میلیون ریال بوده که این مبلغ در چند مرحله پرداخت و قرار شد در دو سال این پروژه تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

اشکو با بیان اینکه تاکنون این امر مهم تحقق پیدا نکرده است، افزود: ۹ سال از این پروژه می گذرد و تنهاه در حد اسکلت است و قطعا با گذشت زمان کارهای انجام شده نیز فرسوده می ‌شود و کیفیت خود را از دست می دهد.

مسئولان پیگیر این خواسته جوانان باشند

اصغر اشکو یکی دیگر از افراد ثبت نام شده ضمن گلایه از روند پیشرفت پروژه گفت: توقع داریم دستگاه‌های ذیربط که در این پروژه دخیل هستند پاسخگو باشند و مشکلات ما راحل کنند.

وی ادامه داد: این پروژه قبل از مسکن مهر عملیات آن آغاز شد ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و مدیرعامل آن نیز جوابگو نیست.

اشکو تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان چشم انتظار این خانه ها هستند و امیدواریم دستگاه‌های ذیربط  ورود کرده و این مشکل را پیگیری کنند.

پیشرفت فیزیکی متناسب با پرداخت‌ها نیست

فرماندار شهرستان دشتی نیز روند پیشرفت فیزیکی مسکن جوانان خورموج را مطلوب ارزیابی نکرد و افزود: این پروژه چند سالی است که رها شده و بلاتکلیف شده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه متناسب با پیشرفت ریالی نیست.

غلامرضا مهرجو بیان کرد:  مسائل و مشکلات این پروژه در جلسه تامین مسکن مطرح و پیگیری‌هایی صورت گرفته و مقرر شد دستگاه متولی سریعا مشکل را مرتفع کند.

وی اضافه کرد: ساختمان رها شده منظر نازیبایی در سایت مسکن مهر ایجاد کرده که نیاز است اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.