انجام 14 مأموریت اورژانس هوایی استان بوشهر

عبدالرحیم دادجو صبح امروز در نشست بررسی عملکرد اورژانس بوشهر اظهار داشت: چهارشنبه هفته گذشته گزارشی از بیمارستان شهید بهشتی خارگ داشتیم مبنی بر اینکه مادری باردار (دوقلو) به دلیل پارگی کیسه آب و قریب‌الوقوع بودن زایمان نیازمند انتقال به مرکز درمانی است که علاوه بر متخصص زنان و زایمان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نیز داشته باشد چراکه سن حاملگی وی 33 هفته بوده و نوزادان نارس به دنیا خواهند آمد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی ستاد هدایت و اطلاع‌رسانی اورژانس در این خصوص بیمار از جزیره خارگ با حمایت تیم عملیاتی اورژانس 115 به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر منتقل و تحویل کادر درمانی داده شد.

دادجو افزود: بعد از آن روز جمعه مورخ 20 فروردین آقایی 52 ساله که با درد شدید شکمی به اورژانس بیمارستان خارگ مراجعه کرده بود برای انجام CT و جراحی احتمالی با بالگرد اورژانس به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس اعزام شد.

مسئول اورژانس هوایی استان بوشهر به تعداد کل پروازهایی که از شروع فعالیت بالگرد اورژانس در استان بوشهر تاکنون محقق شده اشاره کرد و گفت: تابه‌حال 14 مأموریت بر فراز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و خطه استان بوشهر به همت خلبانان هوانیروز و تیم‌های عملیاتی فوریت‌های پزشکی استان انجام‌ شده است.

دادجو افزود: تمامی این موارد جزء بیمارانی بودند که زمان در درمان و بهبودشان نقش اساسی داشته است و در پیگیری‌های به‌عمل‌آمده مشخص‌ شده که خوشبختانه حالشان رو به بهبود رفته و تعدادی از آنها سلامت کامل خود را بازیافته‌اند.

وی بیان داشت: هر چند سال 1395 را در حالی آغاز کردیم که دو تن از عزیزان اورژانس هوایی فارس با کادر پرواز و سایر افراد پروازی جان خود را از دست دادند اما همکاری سفید پوشان اورژانس با مسئولین اورژانس هوایی در سراسر کشور این مهم را بر همگان نشان داد که همت جامعه اورژانس پیش بیمارستان بر سلامت و صحت مصدومان و بیماران است و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.