مسئول اتحادیه مرغداران استان: دولت مسبب اصلی مشکلات مرغداران

صبح امروز حدود 50 نفر از مرغداران استان بوشهر به نشانه اعتراض از افزایش بی رویه صدور مجوز راه اندازی واحد تولیدی مرغداری و همچنین نحوه حمایت دولت از مرغداران جلوی درب استانداری بوشهر دست به تجمع زدند.

حاجی دشتی،مسئول اتحادیه مرغداران استان بوشهر که درمیان معترضان حضور داشت، در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: مرغداران استان همیشه با مشکلات عدیده ای در صنعت تولید مرغ دست و پنجه نرم می کنند و این مشکلات در دو سال اخیر شدت پیدا کرده و باعث خسارت هایی به مرغداران شده است.

وی در ادامه افزود: تقاضای زیاد برای احداث مرغداری و صدور مجوز بی رویه وزارت جهاد کشاورزی و از طرفی دیگر نبود بازار برای عرضه مرغ باعث ورشکستگی مرغداران شده است.

مسئول اتحادیه مرغداران استان بوشهر عنوان کرد: به دلیل افزایش بی رویه  مرغداری و از طرفی نبود بازار مصرف مرغ، 30 درصد مرغداران استان دست از کار کشیده اند و پاسخگوی پرداخت اقساط خود به بانک ها نیستند.

وی با اشاره به اینکه این کار هیچ توجیه کارشناسی ندارد و دولت مسبب این کار بوده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی بدون کار کارشناسی شده و ایجاد زیر ساخت های لازم مجوز بی رویه احداث مرغداری را داده و الان خودش را کشیده کنار و میگوید که من کاری ندارم.

دشتی اضافه کرد: تا کنون 220 واحد پرورش مرغداری در استان داریم که این تعدا به 270 واحد در حال افزایش است و با این وجود 50 درصد از این واحد های پرورشی مرغ  اضاف هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت بازار مصرف برای تولیدات مرغداری را مهیا نمی سازد،گفت: دولت مرغ های منجمد با تاریخ نزدیک به انقضاء را از استان های دیگر وارد استان می کند، در صورتی که تولیدات مرغداری های استان روی دستشان مانده است.

وی در پایان با بیان اینکه تجمع ما برای افزایش قیمت مرغ نیست،خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه بارها این مشکلات را به گوش مسئولین رسانده ایم و جلساتی در این خصوص گرفته ایم ولی عملا مشکلات صنعت مرغداری در استان مرتفع نشده است و لذا از استاندار و جهاد کشاورزی استان درخواست داریم به این موضوع ورود نمایند و وضع بازارخرید مرغ، صادرات مرغ را تسهیل کند تا بتوانیم با خیال آسوده به تولید ادامه دهیم./ انتهای پیام