برداشت۵۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی استان بوشهر

خسرو عمرانی از پایان برداشت محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: در استان بوشهر 12 هزار و 500 هکتار از اراضی به کشت خارج از فصل گوجه فرنگی اختصاص دارد که برداشت محصول این اراضی تا هفته آینده پایان می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 96 درصد محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر برداشت شده تصریح کرد: تاکنون بیش از 550 هزار تن محصول گوجه فرنگی در اراضی استان بوشهر برداشت شده و 10 هزار تن باقی مانده تا پایان هفته آینده برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به قیمت محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی درجه یک در مزارع بین 2 هزار تا 2هزار 500 تومان است که به بازارهای داخلی سراسر کشور ارسال می‌شود.

عمرانی با اشاره به اینکه محصول گوجه فرنگی گلخانه‌ای استان بوشهر برداشت شده گفت: از 560 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر 19 هزار تن آن گلخانه‌ای است که تاکنون 14 هزار تن آن برداشت شده است.

وی از آغاز تولید نشا گوجه فرنگی در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای تولید نشا گوجه فرنگی برای کشت محصول خارج از فصل که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود اقدامات لازم در گلخانه‌های استان بوشهر فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در این راستا 700 میلیون قطعه نشا گوجه فرنگی در گلخانه‌های استان بوشهر برای کشت در اراضی این استان تولید می‌شود.