۹۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب بوشهر تخصیص یافت

مصطفی احمدی صبح امروز در نشست ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف استان بوشهر با تاکید بر کنترل ساخت و ساز در محلات جنوبی شهر بوشهر اظهار داشت: ساخت و سازهای بدون مجوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده بگونه‌ای تاکنون شش هزار انشعاب آب غیرمجاز در این محلات شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه مصرف آب از انشعابات غیر مجاز آب بدون پرداخت آب بها است تصریح کرد: بخشی از مشکلات تامین آب شهر بوشهر به سبب انشعابات غیر مجاز است که باید این انشعابات ساماندهی شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی در بافت تاریخی بوشهر گفت: سال قبل به میزان 6.5 میلیارد ریال اعتبار صرف بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی در بافت‌ها و محلات بوشهر شد.

احمدی از تخصیص 90 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه طرح فاضلاب بوشهر خبرداد و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به بوشهر 170 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح فاضلاب بوشهر مصوب شد که سال قبل از 30 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی 9 میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی افزود: از اعتبارات تخصیصی 35 میلیارد ریال آن در محلات مختلف شهر بوشهر در اجرای شبکه فاضلاب هزینه شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه طرح اجرای دفع فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر تدوین شده افزود: برای اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر به 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این طرح در قالب برنامه چندساله اجرایی  می‌شود.

احمدی با تاکید بر اجرایی شدن تبصره 3 شهرداری‌ها در بافت تاریخی بوشهر گفت: به منظور تامین منابع مالی طرح‌های توسعه شبکه آب و فاضلاب بهره‌مندی از تبصره 3 ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اجرای شبکه فاضلاب در بوشهر را نیازمند تعامل شورای شهر و مشارکت جمعی مردم دانست.