40 هزار نفر در دشتی زیر پوشش بیمه روستایی قرار گرفتند

اصغر بحرانی در مراسم ویژه هفته سلامت اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ماهیانه بیش از 30 هزار نفر به مراکز درمانی شهرستان دشتی مراجعه و تحت درمان قرار می‌گیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: در سال 94 تعداد 40 هزار و 770 نفر زیر پوشش بیمه روستایی قرار گرفته‌اند.

وی به‌ضرورت ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان زینبیه خورموج و مراکز بهداشتی دشتی خبر داد و افزود: یکی از مزایای پرونده الکترونیک سلامت بیمار رفع مشکل ناخوانا بودن نسخه‌ها، ارتقای خدمات سلامت، دسترسی پزشکان به اطلاعات بیماران و کاهش درمان‌های تکراری است و از این طریق می‌توان به‌آسانی در مراکز درمانی به تمام سوابق بیماری فرد دسترسی داشت.

بحرانی با بیان اینکه نوسازی باکیفیت در دستور کار ماست، گفت: نوسازی، بهسازی و تجهیز درمانگاه‌های بهداشتی در دشتی یکی از اقدامات شبکه بهداشت و درمان دشتی است که نوسازی و تجهیزات آموزشگاه بهورزی و خوابگاه خواهران و برادران با اعتبار 300 میلیون تومان انجام‌ شده است.

وی افزود: در هر درمانگاه ایجاد فضای سبز برای بهبود وضعیت روحی و روانی بیماران ایجاد شده است و باعث شادی و نشاط بین همراه بیمار نیز می‌شود.

بحرانی اضافه کرد: نوسازی و تجهیز مرکز جامع سلامت و پایگاه الیاس احمدی با هزینه 250 میلیون تومان، نوسازی و تجهیز مرکز جامع امام حسن (ع) با 200 میلیون تومان، نوسازی و تجهیز مرکز درمانگاهی روستایی درازی با 200 میلیون تومان، نوسازی و تجهیز مرکز درمانگاهی شبانه‌روزی شهید مظفری کاکی با 150 میلیون تومان، نوسازی و تجهیز مرکز درمانگاهی شهید فاریابی شنبه با 150 میلیون تومان، استانداردسازی و تجهیز خانه‌های بهداشت با 250 میلیون تومان انجام‌ شده است.

وی یادآور شد: در شهرستان دشتی 30 خانه بهداشت و پنج پایگاه بهداشت، 6 درمانگاه، یک بیمارستان و پنج پایگاه اورژانس 115 شهری و جاده‌ای به فعالیت در بخش بهداشت و درمان مشغول هستند.

وی افزود: مبلغ 100 میلیون تومان نیز برای تعمیر خانه‌های بهداشت در دشتی هزینه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه بهداشت نوسازی، تعمیر و تجهیز هزینه شده است.

وی از احداث درمانگاه جدید به مساحت یک‌هزار و 55 مترمربع در سه‌طبقه در محل درمانگاه الیاس احمدی خبر داد و افزود: مناقصه برگزار و پیمانکار مشخص‌ شده و کمتر از یک سال این پروژه بهداشتی به اتمام خواهد رسید.

بحرانی خاطرنشان کرد: مرکز پیشگیری دندان و دهان در مرکز درمانی الیاس احمدی به مساحت 131 مترمربع احداث و تجهیز می‌شود که دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است و مبلغ 600 میلیون تومان اعتبار آن که از نفت تأمین‌شده بود تخصیص‌یافته است و امیدواریم تا هفته دولت به اتمام برسد.