سرنوشت بیمارستان برازجان چه خواهد شد

بعد از حادثه آتش سوزی 14 فروردین بیمارستان  قلب برازجان گمانه زنی و اخبار ضد و نقیضی دهن به دهن از میزان خسارات و عمق فاجعه در میان شهروندان در فضای مجازی و حقیقی منتشر شد که اشاره به این میزان خسارت خالی از لطف نیست.

با توجه به همه مشکلات و اعلام دلیل حادثه به سرنوشت ساختمان و تجهیزات فیزیکی بیمارستان میرسیم که بالغ بر 90 درصد آن همراه با 100 درصد تجهیزات در آتش خاکستر شد.

این در حالی است که با بررسی های ابتدایی و اخبار غیر رسمی رقم هایی برای خسارات های ناشی از این حادثه منتشر شد که به رقمی بالغ بر 120 میلیارد ریال برآورد شده است که با توجه به افزایش 60 درصدی بودجه بهداشت و درمان کشور درسال 95 امکان ترمیم این بیمارستان توسط وزارت بهداشت بعید است.

در ضمن قدمت ساخت این بیمارستان 49 ساله است که با یک حساب سرانگشتی احتمال تخریب این مرکز درمانی توسط وزارت بهداشت بیشتر از تعمیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که مردم دشتستان باید  برای درمان بیماری های قلبی و ریوی به مرکز استان بروند و مسافتی بالغ بر 50 کیلومتر را طی کنند که این نوع بیماران ثانیه برای حیات و زندگی سرنوشت ساز است و مشخص نیست در انتقال بیماران به مرکز استان چه اتفاقی رخ خواهد داد.

باید دید مسوولین دولتی چه تدبیری می اندیشند و در سال اقدام و عمل چه اقدام و عملی در این راستا انجام خواهند داد تا شهروندان دشتستانی دچار مشکل نشوند.