برداشت چهل تن عسل در شهرستان تنگستان+تصاویر

اردشیر علائی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان از برداشت عسل در خائیز تنگستان خبر داد و  اظهار داشت: زمان برداشت عسل از کندو زمانی است که هر کندو (بسته به تعداد طبق که دارد) حداقل یک قاب عسل داشته باشد.

علائی خاطر نشان کرد: یکی از اساسی ترین هدف بشر از زنبورداری برداشت محصول می باشد و یک کندو محصولات مختلفی از قبیل عسل ، ژل رویال، گرده، بره موم،‌زهروموم می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تنگستان ادامه داد: شهرستان تنگستان با داشتن پوشش گیاهی مناسب در منطقه خاییز منجمله بادم کوهی اویشن بن و انواع مرکبات منطقه خوبی برای پرورش زنبور عسل می باشد.

وی افزود: این شهرستان با داشتن چهار هزار کندو سالانه بیش از چهل تن عسل با کیفیت بالا توسط زنبوردارن بومی تولید می شود و در همین راستا تعداد زیادی زنبورداران مهاجر هم با توجه به شرایط ذکر شده و داشتن زمستانی ملایم برای پرورش زنبورهای خود از ابان تا اواخر اسفند و نهایتا تا اواخر  فروردین درشهرستان هستند.

مدیر جاد کشاورزی گفت: هر ساله برداشت عسل از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

اردشیر علائی گفت: زنبوردارن بومی نیز پس ازبرداشت عسل به مناطق سردسیر مهاجرت می کنند و اوایل پاییز که درختان کنار دارای گل هستند برای اینکه عسل کنار که دارای کیفیتی بسیار خوب داراست برداشت کنند کندوهای خود را مجدد به شهرستان می آورند و معمولا در سال دو مرحله برداشت دارند.