استان بوشهر دوباره روی خط زلزله قرار گرفت

استان بوشهر یکی از استان‌هایی است که با توجه به هم‌جواری با خلیج‌فارس بسیاری از خسارت‌های ناشی از زلزله را کاهش می‌دهد اما در بسیاری از مواقع برخی از شهرستان‌ها که از سطح دریا بالا هستند و فاصله بیشتری دارند در زمان وقوع حادثه خسارت و تلفات زیادی را به آمار کشور اضافه می‌کنند.

زمین لرزه فروردین 92 در شنبه

یکی از بزرگ‌ترین زمین‌لرزه‌های استان بوشهر در 20فروردین 92 حوالی ساعت16در شهر شنبه از توابع شهرستان دشتی با مقیاس 6 ریشتر اتفاق افتاد و همه مردم و مسئولین ارشد استانی را به سمت این منطقه کشاند.

این زمین‌لرزه به‌گونه‌ای بود که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز این جابجایی ناگهانی زمین را احساس کردند و از خود 37کشته و بیش از 850نفر مجروح به‌جا گذاشت که با همکاری نهادهای اجرایی همه خانه‌های آسیب‌دیده بازسازی شدند.

زمین لرزه آذر92 در دشتستان

بعد از زلزله شنبه درحالی‌که دولت همه توان خود را برای آسیب دیدگان زلزله شنبه گذاشته بود و در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زده بود در هفتم آذر حوالی ساعت 17 زمین‌لرزه به مقیاس 5ریشتر شهر برازجان را لرزاند.

در این جابجایی زمین بسیاری از شهرهای شهرستان دشتستان خسارت‌هایی وارد شد و تلفات حدود 7کشته و 66 زخمی به همراه داشت و خسارت‌های بسیار زیادی را ایجاد کرد.

حال بعد از گذشت بیش از دو سال از این دو حوادث تلخ و جبران نشدنی دوباره استان بوشهر به لرزه درآمد و بخشی از شهرستان‌های استان بوشهر را تکان داد.

زمین لرزه 21 اردیبهشت 95 در کنگان

در هفته گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4ریشتر شهرستان کنگان را لرزاند که بر اساس خبرهای ارسالی هیچ‌گونه تلفاتی و خسارتی به همراه نداشت.

عبدالنبی یوسفی فرماندار کنگان گفت: در پی وقوع این زمین‌لرزه‌ها گروه‌هایی در سطح شهرهای سه‌گانه و روستاهای این شهرستان مأمور بررسی خسارت و تلفات احتمالی شدند که تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.

زمین لرزه25 اردیبهشت 95 در جم

صبح امروز 25اردیبهشت سال 95 برای چندمین بار زمین‌لرزه‌ای به مقیاس 4.1 ریشتر شهرستان جم را به لرزه درآورد.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق پنج کیلومتری زمین رخ‌داده، 28.15 درجه عرض شمالی و 52.45 درجه طول شرقی ثبت‌شده است.

 

این زمین‌لرزه در39 کیلومتری جم در استان بوشهر، 41 کیلومتری دهرم در استان فارس و 51 کیلومتری بنک در استان بوشهر رخ‌داده است.

با پیگیری‌های انجام‌شده توسط سپاس هنوز میزان خسارت‌ها و تلفات از این حادثه منتشرنشده است.