مردم هلیله و بندرگاه جاده نیروگاه را بستند

مردم روستاهای هلیله و بندرگاه که مدت هاست از قبیل هم جواری با نیروگاه اتمی بوشهر با مشکلات متعددی روبرو هستند و در بلاتکلیفی به سر می برند این بار با چالش جدیدی به نام قطعی آب مواجه شده اند.

بر اساس خبرهای رسیدی جمعی از مردم ساکن این دو روستا در اعتراض به قطع آب، جاده رفت و برگشت به نیروگاه اتمی را بستند.

شنیده های گام نیوز حاکی از آن است که نیروگاه اتمی بوشهر که آب این دو روستا را تامین می کرده است به دلیل کمبود آب و عدم همکاری مسئولان ذی ربط دولتی مجبور به قطع آب شده است.

به گفته شاهدات عینی تا زمان برطرف شدن این مشکل مردم نیز به این اعتصاب خود ادامه خواهند داد و جاده با باز نخواهند کرد.

با توجه به اینکه مسئولان آبفا استان از مدتهاست که قول تاسیس آبشرین کن در برخی شهرستان های استان داده اند اما تا کنون فقط بخشی از وعده ها محقق شده است و مردم همچنان در انتظار تحقق قول های مسئولان نشسته اند.

مساله تامین آب از ابتدائیات وظایف مسئولان دولت است اما متاسفانه با گذشت بیش از 37 سال از انقلاب اسلامی و سه سال از عمر دولت تدبیر و امید همچنان شاهد ادامه بی تدبیری ها و ناامیدی مردم هستیم که می طلبد مسئولان امر با جدیت بیشتری این مساله را مورد توجه قرار دهند.

مساله بحران آب در استان بوشهر به حدی است که آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در خطبه های این هفته نماز جمعه نسبت به این موضوع تاکید و هشدار داد.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به  بحران کمبود آب شرب در استان بوشهر خاطر نشان کرد: این بحران کم‌آبی در استان یک پدیده تاریخی است که متاسفانه بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی تاکنون این مشکل رفع نشده است.

وی افزود: علی رغم اینکه درچند سال گذشته پیشنهاد سند چشم انداز آب را برای استان داده ام ولی هنوز اتفاق موثری رح نداده است.

صفایی بوشهری بیان کرد: ممکن است کمبود آب در استان علت های مختلفی دارد اما هر علتی که باشد مردم با کمبود آب مواجه هستند و باید مسئولین با برنامه ریزی دقیق این مشکل و دغدغه مردم را حل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان بوشهر از استانهای کم بارش است، تصمیم گیری مناسب و تخصیص اعتبار کافی برای تامین آب استان می تواند مشکل را رفع کند.

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از استانهای کم بارش کشور است، خاطر نشان کرد: ایجاد سدهای کوچک و بزرگ، اجرای طرح‌های آب خیزداری و آب‌خوان داری و غنی سازی سفره‌های آب زیرزمینی، تخصیص اعتبار کافی برای تامین آب استان و تدوین سند چشم انداز تامین آب، باید در دستور کار  مسئولان قرار بگیرد  تا این مشکل حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در آستانه فصل تابستان و ماه مبارک رمضان با بحران کم آبی روبه‌رو هستیم، گفت: در شهرها و روستاهای استان بوشهر حتی مرکز استان، مردم در بیشتر ساعات روز آب آشامیدنی ندارند و برخی مواقع نیمه های شب با بنده تماس می گیرند و گزارش می دهند.

صفایی بوشهری با تاکید بر بازسازی شبکه آبرسانی استان بوشهر گفت: شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر فرسوده است و بخشی از آب آشامیدنی از طریق شبکه‌های فرسوده هدر می‌رود که لازم است بازسازی این شبکه‌ها در اولویت برنامه‌های مسئولین مربوطه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: استان بوشهر با این غنای اعتباری  زیاد نباید دچار مشکل اصلی زندگی مانند تامین آب آشامیدنی باشد مسئولان باید جهادی عمل کنند تا مشکل کم‌آبی این استان برطرف شود و گرنه این تابستان، تابستان سختی بر مردم خواهد گذشت.