خرما و میگو دو محصول استراتژیک کشور

غلامرضا نصیحت‌کن مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 55شهید جهادگر بسیج کشاورزی و شهدای بسیج مستضعفین، گفت: روز 27 خرداد سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای تأسیس بسیج سازندگی و بعدازآن بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: این مجموعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی را آغاز کرده و عملکردهایی را با توجه به روحیه بسیجی و جهادی در سطح استان اجرا و خدمات‌رسانی به مردم انجام‌شده است.

این حامی کشاورزان با توجه به برنامه‌های سالانه این مجموعه، افزود: جذب و سازمان‌دهی کارشناسان کشاورزی، ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی، انجام برنامه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و تخصصی، برگزاری دوره‌های علمی و تخصصی، ارتباط مهندسین بازندگی روستا به‌وسیله جی‌پی‌اس از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال است.

نصیحت‌کن بیان کرد: بیش از 35 محصول استراتژیک در کشور وجود دارد  که خرما و میگو دوتا از محصولات استراتژیک استان بوشهر هستند، نشست‌های تخصصی مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصولات در استان بوشهر انجام‌شده است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج همگام با کشاورز یکی از طرح‌های مهم  و محوری است، عنوان کرد: در استان بوشهر بیش از 80 شبکه در 160 روستا در حال اجرایی است، این شبکه‌ها در پایگاه‌های مقاومت بسیج روستاها انجام می‌شود.

مسئول بسیج منابع طبیعی استان بوشهر ابراز کرد: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی است که در سطح ملی مهندسین و متخصصان در حوزه کشاورزی می‌توانند کیفیت محصولات در روستاها را بالا ببرند.

نصیحت‌کن اذعان کرد: با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورزی کارگاه‌های بسته‌بندی را به روستاها ببرند و می‌تواند به اشتغال پایدار کمک کند که در یک حرکت جهادی دستورالعمل‌های فنی در 12 جلد کتاب تهیه‌شده است که تا پایان سال به 32 جلد افزایش خواهد یافت.

این حامی کشاورزی تصریح کرد: یکی از دیگر مأموریت‌ها بسیج همگام با منابع طبیعی است که با توجه به تخریب‌های منابع طبیعی کمک‌هایی انجام می‌شود که به‌صورت پایلوت طرحی در 5 استان در حال اجرایی است که در صورت موفقیت از سال آینده در استان بوشهر نیز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات آب در استان بوشهر افزود: پیشنهاد‌هایی در خصوص آبیاری تحت‌فشار نخیلات ارائه‌شده است که بعد از بررسی‌های انجام‌شده بودجه‌ای بالغ‌بر 100میلیون تومان به آن اختصاص‌یافته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خاطرنشان کرد: روز یکم تیرماه سال جاری همایشی به‌منظور تقدیر از مهندسین فعال در عرصه جهاد کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در سالن 22 بهمن حسینیه ثارالله برگزار می‌شود./انتهای پیام