مهار آتش سوزی در مجتمع بندری پارس عسلویه

 گزارش های رسیده حاکی از آن است که آتش سوزی مختصری که صبح امروز یکشنبه (١٠ مردادماه) در اتاق کنترل سازمان بنادر و دریانوردی مستقر در مجتمع بندری پارس عسلویه به وقوع پیوست، با تلاش نیروهای آتش نشان به سرعت مهار شد.

 

 بندر عسلویه در ٧٠ کیلومتری جنوب شرقی کنگان و ٣٧ کیلومتری شرق بندر طاهری در راس خلیج ناویند بین مدار ٢٧ درجه و ٢٨ دقیقه عرض شمالی و ٥٢ درجه و ٣٧ دقیقه طول شرقی واقع شده و فاصله آن تا مرکز استان (بو شهر) ٣٠٨ کیلومتر است.

 

مجتمع بندری پارس، با ٢٥ پست اسکله شامل ١٠پست اسکله خدماتی و ١٥ پست اسکله ویژه صادرات محصولات پتروشیمی یکی از مجتمع‌های بندری تخصصی کشور به شمار می‌رود.

 

داشتن آبخور ١٥ متری، توان پذیرش شناورهای ٩٠ هزار تنی، توان پهلودهی به ٢٥ کشتی به صورت همزمان، وجود پس کرانه‌ برای تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری، فله و بسته بندی از جمله ویژگی های این مجتمع بندری است.

 

شرکت ملی نفت ایران برای ارائه خدمات بندری به شناورهای ورودی حامل کالاهای پروژه ای پالایشگاهها و پتروشیمی ها و دیگر صنایع وابسته و محصولات تولیدی صادراتی وهمچنین شناورهای خدماتی نسبت به طراحی و ساخت مجتمع بندری پارس ، مشتمل بر بندر خدماتی و بندر پتروشیمی  پارس و گوی های شناور SBM اقدام کرده است، که در مجموع دارای ٢٥ پست اسکله و دو گوی شناورمی باشد بندر خدماتی پارس دارای ١٠ پست اسکله، ٢ موج شکن غربی و شرقی به ترتیب با طول ٢٢٨٠ و ١٠٠٢ متر ، حوضچه ای به مسـاحت ٩٦,٥ هکتار با پسکـرانه ی ١٥٠ هکـتار است.

 

مجتمع بندری پارس به عنوان شاهرگ اصلی  واردات و صادرات کالا در منطقه یکی از عوامل مهم جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.