افزایش ۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان بوشهر

سردار محمدتقی صفری در همایش فرماندهان گردان‌های امام حسین(ع) استان بوشهر در تیپ پیاده امام صادق(ع) با اشاره به اینکه اقتدار ایران اسلامی سبب عقب نشینی استکبار جهانی شده است اظهار داشت: استقامت و پایداری ملت ایران و حضور گسترده و با بصیرت آنان در عرصه‌های مختلف استکبار را به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه واداشته است.

وی با بیان اینکه ایران به اهداف خود در عرصه‌های مورد نظر دست می‌یابد افزود: فشارها و ترفندهای غرب در شرایط مختلف نمی‌تواند ملت ایران را از رسیدن به خواسته‌ها و اهداف مورد نظر که پیشرفت در زمینه‌های مختلف است محروم کند.

صفری با بیان اینکه همواره آمادگی ملت ایران پایه‌های قدرت آمریکا را متزلزل کرده است، گفت: تقوا توام با قدرت نظامی می‌تواند هر قدرتی را نابود کند.

فرمانده تیپ پیاده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به اینکه دشمن همیشه در تلاش بوده که ما را از دسترسی به ابزار پیشرفته نظامی منع کند، تاکید کرد: تمام پیشرفت‌های ایران اسلامی در شرایط تحریم محقق شده که خود نشان از قدرت و توانمندی ایران اسلامی است.

صفری با بیان اینکه متناسب با تهدیدات دشمن ابزار نظامی و دفاعی طراحی و ساخته می‌شود خاطر نشان کرد: سپاه و نیروهای مسلح ایران تمام تحرکات و تهدیدهای دشمنان را در منطقه و عرصه بین‌الملل به خوبی رصد می‌کنند و متناسب با آن تهدیدات اقدام به ساخت تسلیحات نظامی به دست متخصصان جوان داخلی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه و نیروهای مسلح مومن ایران اسلامی هر تهدید دشمن را با مشت آهنین پاسخ می‌دهد، تصریح کرد: سپاه و نیروهای مسلح ایران اسلامی به جدیدترین دستاوردهای نظامی دنیا دست یافته و این درحالی است که تمامی این دستاوردها به‌همت جوانان داخلی ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت و بالا بردن آمادگی جسمانی و ساخت تسلیحات روز از اولویت برنامه‌های سپاه است، افزود: بنای سپاه بر اساس معنویت و تقوا بوده و افراد در آن بدنبال پاکیزگی معنویت‌افزایی هستند.

فرمانده تیپ پیاده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از آمادگی  دفاعی سپاه استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: سپاه استان بوشهر با داشتن تجهیزات و ابزار پیشرفته نظامی و وجود نیروهای زبده و آموزش دیده از آمادگی دفاعی بالایی برخوردار است.

افزایش 800 تخت بیمارستانی در استان بوشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای دو طرح کوتاه و بلندمدت در حوزه سلامت استان بوشهر تعداد 800 تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های موجود افزوده می‌شود.

ایرج بیژنی با اشاره به برنامه کوتاه‌مدت افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی اظهار داشت: امسال حدود 200 تخت بیمارستانی به مجموع یک‌هزارو 200 تخت قبلی استان اضافه می‌شود که این تعداد در شهرستان‌های دیّر، کنگان، تنگستان و دیلم مستقر است.

وی با بیان اینکه یک برنامه بلندمدت در این راستا طراحی‌شده خاطر نشان کرد: طی 5 سال، تعداد 600 تخت بیمارستانی که عموماً در حوزه تخصصی و فوق تخصصی است به مجموع تخت‌های بیمارستانی موجود اضافه می‌شود که مصوبات لازم نیز صادر یا در مراحل نهایی صدور مجوز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در مدت سه‌ساله اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 95 هزار مترمربع به فضاهای فیزیکی حوزه سلامت افزوده‌شده است.

پاکسازی ساحل گناوه با مشارکت گروه‌های مختلف مردم

به گزارش روابط عمومی شهرداری گناوه ساحل گناوه با مشارکت قشرهای مختلف مردم این شهر پاکسازی شد.

در این برنامه مشارکتی که در راستای حفظ محیط زیست با همکاری فعالان اجتماعی ، ورزشکاران ، دوستداران محیط زیست و پاکبانان شهرداری انجام شد نقش مهم مردم در برنامه‌های مشارکتی در عرصه‌های اجتماعی نشان می‌دهد.

روح الله ملک زاده روابط عمومی شهرداری بندر گناوه با بیان اینکه شهر گناوه مقصد گردشگران است افزود: حفظ محیط زیست، گسترش فرهنگ فعالیتهای جمعی و پاکیزه نگهداشتن اماکن عمومی از سوی همه اقشار جامعه از اهداف مهم این برنامه است.

54 هزار راس دام شهرستان دشتی واکسینه شدند

54 هزار راس دام شهرستان دشتی شامل بز و گوسفندعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی دشتی با بیان اینکه دام‌های این شهرستان تحت پوشش دامپزشکی قرار دارند اظهار داشت:  عملیات واکسیناسیون دام‌های شهرستان دشتی علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان توسط اکیپ‌های تخصصی واکسیناسیون شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی با اولویت واحدهای دامی مجاور درمناطق شکار ممنوع و حفاظت شده ومحیط زیست شهرستان انجام شده است.

احمد ایزدی از دامداران دشتی خواست ضمن همکاری با ماموران شبکه دامپزشکی در صورت بروز هرگونه علائم و یا تلفات ناگهانی در جمعیت دامی ماموران شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع کنند.

بهره‌مندی بیش از 2 میلیون نفر در استان بوشهر از خدمات درمان سرپایی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت دو میلیون و 300 هزار نفر در استان بوشهر از بسته ویزیت بیماران سرپایی بهره‌مند شدند.

 ایرج بیژنی در نشست با مسئولان دستگاه‌های اداری شهرستان دیّر بابیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت سبب رضایتمندی مردم شده است، اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت معمولاً بیمارانی که از بیمارستان خارج می‌شدند ازلحاظ مالی مشکل داشتند که خوشبختانه با اجرای این طرح و ارایه بسته «کاهش پرداختی از جیب بیمار» امروز کسی به خاطر مسایل مالی دچار مشکل نیست و اگر هم در این زمینه با مشکل مواجه باشد با مراجعه به مددکاری مشکلشان برطرف می‌شود.

وی بابیان اینکه در بسته کاهش پرداختی از جیب بیمار متوسط پرداختی 6 درصد است، گفت: طی سه سال اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر 260 هزار نفر از خدمات این بسته بهره‌مند شدند به‌گونه‌ای که متوسط پرداختی توسط بیماران 6 درصد بوده و مابقی توسط بیمه‌ها و دولت تقبل هزینه شده است.

احداث یک باب خوابگاه 200 نفری برای دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست بنیاد پانزده خرداد اظهار داشت: یک باب خوابگاه 200 نفری برای دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توسط بنیاد 15 خرداد در آینده ساخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جانمایی و فرآیند آزمایش خاک این خوابگاه انجام گرفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ظرفیت این خوابگاه 220 نفر است که بااعتبار اولیه 30 میلیارد ریال از محل اعتبارهای بنیاد 15 خرداد ساخته می‌شود و قرار است چنین خوابگاه‌هایی در تمام استان‌ها از سوی بنیاد 15 خرداد احداث شود.

راه‌اندازی 23 مرکز سیار و کلینیک دندانپزشکی استان بوشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 11 مرکز سیار و 12 کلینیک دندانپزشکی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

ایرج بیژنی در نشست شورای اداری شهرستان دیّر با اشاره به طرح سلامت دهان و دندان در استان بوشهر اظهار داشت: 12 کلینیک دهان و دندان در 10 شهرستان بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت در استان بوشهر به تجهیزات دندان‌پزشکی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در استان بوشهر 62 مرکز بهداشتی و درمانی به امکانات دندانپزشکی مجهز می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه 11 مرکز سیار دندان‌پزشکی نیز از ابتدای مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: 11 خودروی کلینیک سیار دندان‌پزشکی خریداری‌شده است که از این تعداد، 10 دستگاه از آن در شهرستان‌های ده‌گانه و یک دستگاه نیز در سطح استان مستقرشده است.

بیژنی تصریح کرد: مأموریت کلینیک‌های سیار، ارایه خدمات دندان‌پزشکی به مناطق دوردست و مدارس است و در آن علاوه بر کارهای تشخیصی، کارهای درمانی نیز انجام می‌شود.