سکوی فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی پایان امسال بارگیری می‌شود

علی زارعی با بیان اینکه شرکت صدرای بوشهر رونق مجدد خود را از سرگرفته اظهار داشت: با واگذاری این شرکت صنعتی به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ضمن بازگشت رونق فعالیت صنعتی و اشتغال‌زایی ساخت پروژه‌های در دست اجرا تسریع یافته به‌گونه‌ای که نخستین شناور ساخت این شرکت در مدت شش ماه ساخته و به آب اندازی شد.

وی با اشاره به ساخت سازه و پایه نصب فلر فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در صدرای بوشهر تصریح کرد: این سازه در کوتاه‌ترین زمان با بکارگیری از استانداردهای جهانی ساخته و برای حمل آماده است.

مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا با اشاره به اینکه پایه نصب فلر فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در مدت 20 روز در صدرای بوشهر ساخته شد، افزود: این پروژه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با توان متخصصان صدرای بوشهر در مدت 20 روز ساخته شد که ساخت سازه به وزن 900 تن در این مدت رکورد تازه‌ای در این عرصه است به‌گونه‌ای که تاکنون از 40 تا 50 روز ساخت این‌گونه سازه‌ها ثبت نشده است.

زارعی با بیان اینکه اکنون 10 سکوی پارس جنوبی در صدرای بوشهر در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: این سکوها هرکدام بالای 2300 تن وزن دارند که با توان متخصصان صدرا در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه 4 سکوی دو فاز 22 و 24 پارس جنوبی در صدرای بوشهر در حال ساخت است، تصریح کرد: نخستین سکوی این فازها با بالای 70 درصد پیشرفت  با روندی که در پیش است تا پایان امسال تکمیل و برای نصب به منطقه پارس جنوبی حمل می‌شود.

مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا افزود: علاوه بر سکوهای یاد شده 4 سکوی مربوط به فاز 13 پارس جنوبی و 2 سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی و جکت‌ها و پایه‌های آن در شرکت صدرای بوشهر در حال ساخت است.

زارعی تاکید کرد: توانمندی متخصصان شرکت صدرای به‌گونه‌ای است که فناوری‌ کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی بومی‌سازی کرده‌اند که اکنون با توانمندی در ساخت این تجهیزات با کمترین هزینه و مدت زمان کوتاه در آسیا و کشورهای منطقه خلیج فارس مورد توجه قرار دارد.