تکمیل فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی

محمد مشکین فام صبح چهارشنبه در جریان بازدید از فازهای پارس جنوبی و نشست با مجریان و پیمانکاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت نفت تسریع در برداشت از میادین مشترک است و با قدرت در زمینه برداشت منابع گازی از میدان مشترک پارس جنوبی گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تکمیل فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: وقفه و رکود در اجرای طرح‌های درحال توسعه زیانی بزرگ برای کشور است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تسهیل در فرایندهای تزریق منابع مالی و تامین کالاها و تجهیزات، بیان کرد: فازهای ۲۲ تا ۲۴ و فازهای ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی در کنار دیگر برنامه‌های توسعه‌ای پروژه‌ها با جدیت دنبال می‌شود و در اولویت اجرایی قرار دارند.

وی بر لزوم اجرای دقیق استانداردهای ایمنی در مراحل مختلف اجرای پروژه توسط پیمانکاران تاکید کرد و افزود: هیچ طرحی از پارس جنوبی خارج از اولویت‌های توسعه‌ای قرار ندارد.

مشکین‌فام با اشاره به نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ها در پارس جنوبی ادامه داد: راه‌اندازی واحدهای پالایشگاهی و سکوهای دریایی با اقدامات ایمنی و سلامت صورت گرفته، با حداقل و یا بدون حادثه انجام می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مدیریت پیشینی شرکت نفت و گاز پارس، بیان کرد: در زمان حضور مهندس شعبان‌پور در این شرکت دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شد و شاهد سرعت و کیفیت بالایی در اجرای پروژه‌ها بودیم.