مخازن ذخیره‌سازی پایانه‌های نفتی خارگ ایمن سازی می‌شود

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ارتقای مکانیسم‌های نگهداری و اقدامات پیشگیرانه از وقوع حادثه در مخازن ذخیره‌سازی پایانه نفتی خارگ در دستور کار است.

سید پیروز موسوی در نشست کارگروه ایمن‌سازی مخازن ذخیره‌سازی اظهار داشت: نقش حیاتی و تاثیرگذار مخازن ذخیره‌سازی مواد نفتی در زنجیره تولید  ایجاب می‌کند تا نسبت به رعایت الزامات و انجام اقدامات مراقبتی از منابع ملی تلاش گسترده داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: ارتقای مکانیسم‌های نگهداری و اقدامات پیشگیرانه از وقوع حادثه در مخازن ذخیره‌سازی ضروری است و باید اقدامات اصلاحی تعیین شده در مطالعات و ارزیابی ریسک‌های موجود در قالب پروژه‌های تعیین شده در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت پایش دوره‌ای مخازن با در نظر گرفتن شاخص‌های بازرسی فنی، تعمیرات، ایمنی و زیست محیطی افزود: کارگروه‌های ارتقای ایمن‌سازی پایانه نفتی خارگ و پایانه نفتی شمال باید اقدامات لازم در زمان تعمیرات اساسی هر مخزن  در قالب برنامه زمان‌بندی شده را در دستور کار قرار دهند.

علاقمندی فعالان اتاق بازرگانی انگلیس برای ورود به پارس جنوبی

نشست مشترک رایزنی‌های تجاری نمایندگان اتاق بازرگانی خصوصی انگلیس با مدیران و روسای مختلف بخش‌های بالادستی شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، در این برنامه که با هدف معرفی طرحها و برنامه‌های موجود در حوزه پارس جنوبی و ارزیابی توانمندیهای خدمات فنی شرکتهای بریتانیایی برگزار شده بود، دو طرف علاوه بر گفت و گو زمینه های برقراری همکاری‌های مشترک در پروژه های بخش بالادستی این منطقه را مورد بررسی قرار دادند .

مشاور معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران  با اشاره به ایجاد گشایش در مناسبات بین المللی صنعت نفت ایران اظهار داشت: این نشست به پیشنهاد اتاق مشترک بازرگانی انگلیس واسکاتلند پیرامون نحوه حضور در زنجیره ارزش نفت و گاز ایران و تمامی حوزه‌هایی که ایران خواهان جذب تکنولوژی و خدمات فنی در بخش‌های بالادستی است برقرار شده است .

عمادی افزود: شرکتهای حاضر نمایندگانی از صنایع سطح متوسط انگلیس بوده که در زمینه‌های مختلف ارائه خدمات فنی و تکنولوژیکی ، حفاری، انتقال گاز، خوردگی و HSE بر روی پروژه‌های ایرانی تمرکز دارند .

توزیع رایگان 500 جلد کتاب نماز در بین مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) استان بوشهر گفت : در راستای تشویق فرزندان مددجوی تحت حمایت این نهاد به فریضه واجب نماز ، کتاب‌هایی با مضامین نماز توزیع می‌شود .

احمد لطفی افزود : در نخستین مرحله از این طرح ، 500 جلد کتاب شیوه دعوت فرزندان به نماز به خانواده‌های تحت حمایت به همراه برگزاری مسابقه توزیع می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ اسلامی و گسترش آن در بین مددجویان تحت پوشش دانست و تصریح کرد: اولویت اهداء کتاب به زنان سرپرست خانوار دارای فرزندان پسر و دختر در آستانه بلوغ در سراسر شهرستانهای استان است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) استان بوشهر بیان کرد : در مرحله نخست این طرح ، مخاطبان ساکن در منازل روستایی،کم برخوردار و صعب العبور ، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین شهری مد نظر است.

لطفی با اعلام اینکه ناتوی فرهنگی و استحاله فرهنگی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است عنوان کرد : نقش و تاثیر نماز برای مقابله با این ناتوی فرهنگی ضروری است و کمیته امداد در ابعاد مختلف بدنبال انجام تکلیف قانونی خود در این زمینه است.

تفاهم نامه آموزشی بین فنی و حرفه ای و بهزیستی شهرستان دشتستان منعقد شد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتستان از انعقاد تفاهم نامه آموزشی با بهزیستی این شهرستان در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ،مهدی فرامرزی اظهار داشت: یکی از اهداف این مرکز گام برداشتن در راستای اقتصاد مقاومتی است که همواره برنامه های مستمر و مهمی اجرا کرده‌ایم.

وی افزود: این مرکز آمادگی کامل برای ارائه خدمات به نهادهای حمایتی منجمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی را دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتستان در خصوص انعقاد تفاهم نامه آموزشی بین  آموزش فنی و حرفه ای و بهزیستی ابراز کرد: رشته‌های لوله کشی ساختمان، آب و برق و تعمیرات خودرو برای برادران و رشته‌های قالیبافی، پرده دوزی، فروشنده گیاهان دارویی ، طب سنتی و خیاطی لباس‌های کشی برای خواهران و پرورش زنبور برای هردو گروه از مفاهیم این تفاهم‌نامه است.

تعامل و ارتباط با ورزش‌های همگانی از برنامه‌های شهرداری بوشهر است

رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر گفت : با هدف ایجاد روحیه ، نشاط روحی و جسمی و شادابی جامعه ، تعامل و ارتباط با ورزش‌های همگانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر ؛ فاطمه صفری‌زاده در نشست با کارکنان این سازمان اظهار داشت: افزایش پیچیدگی‌ها در زندگی مدرن شهری ، سبب کاهش تحرک گسترده ای برای شهروندان شده که این سازمان بنا به وظیفه ذاتی خود در حوزه افزایش نشاط شهروندی گام‌های موثری را بر دارد .

وی با اعلام این که حمایت از ورزش‌های شهروندی گامی در راستای توسعه نشاط جامعه است عنوان کرد : اشاعه ، تشویق و ترویج ورزش‌های همگانی در خانه و خانواده و هدایت جامعه به این سو در سرفصل‌های کاری سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر به شکل مناسبی امسال دیده شده است .

پرداخت یش از دو میلیارد ریال زکات در دشتستان

مدیر کمیته امداد امام خمینی دشتستان گفت: مردم نیکوکار این شهرستان در نیمه نخست امسال دو میلیارد و 150 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

سید اکبر عدنانی اظهار داشت: زکات برای برطرف شدن محرومیت از چهره شهرها و روستاهای استان طبق دستورالعمل‌های اعلام شده هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر هزینه کرد زکات درهمان نقط جمع آوری شده خاطر نشان کرد: زکات جمع آوری شده در هر شهر و روستا با نظارت کمیته امداد امام خمینی، در همان محل برای حل مشکلات نیازمندان هزینه می‌شود.

 انتخاب رئیس حراست مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان رئیس نمونه‌ حراست دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر

رئیس حراست مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان رئیس نمونه‌ حراست دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در سال 94 انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، در همایشی که بدین منظور با حضور مدیر کل  اداره اطلاعات و رئیس حراست کل استان بوشهر و مسئولان حراست دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان بوشهر برگزار شد، از زحمات مجدانه احمد سملی تجلیل شد.