۵۰ درصد ثبت‌نام شدگان استان بوشهر ویزای عراق دریافت کرده‌اند

عبدالرسول رنجبر بوشهری بعدازظهر امروز در نشست ستاد اربعین حسینی استان بوشهر با اشاره به اینکه استقبال مردم استان بوشهر برای حضور در کنگره اربعین حسینی در کربلای معلی قابل توجه است اظهار داشت: سال گذشته  10 هزار و 250 نفر از استان بوشهر در پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 11 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بیش از 11 هزار و 880  نفر مردم استان بوشهر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام و 50 درصدشان ویزای عراق دریافت کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر با اشاره به اینکه ثبت‌نام از متقاضیان پیاده‌روی اربعین حسینی در 23 دفتر مجاز زیارتی در استان  انجام می‌شود، تصریح کرد: 18 دفتر زیارتی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر فعال است که ثبت نام افراد متقاضی شرکت در کنگره بزرگ اربعین حسینی را برعهده دارند.

رنجبربه اشاره به اجباری بودن بیمه برای زائرین کربلا گفت: تمام کسانی که قصد شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین را دارند باید بیمه شوند که این خدمات را می‌توانند در سامانه سماح دریافت کنند.

وی، داشتن گذرنامه با داشتن بیش از شش ماه اعتبار امری مهم و ضروری دانست و افزود: ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح به صورت گروهی انجام می‌گیرد و فرد یا افراد زیر 5 نفر توسط دفاتر زیارتی به یک گروه تبدیل می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 885 گروه برای اعزام به کربلای معلی در استان بوشهر تشکیل شده است.