نخستین مگا بیمارستان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی حوزه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه نقشه راه سلامت استان بوشهر تدوین شده اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی با کمترین هزینه ، افزایش خدمات درمانی و بهبود کیفیت درمانی از مهم‌ترین اهداف اجرای نظام تحول سلامت است.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر گفت: بر اساس چشم‌انداز توسعه استان بوشهر در افق 1404 بیش از 908 تخت  به تخت‌های بیمارستان‌های استان بوشهر افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه افزوده شدن 908 تخت به ظرفیت بیمارستان استان بوشهر یک آرزو نیست افزود: این مهم بر اساس اهداف تدوین برنامه‌های چشم‌انداز استان بوشهر محقق می‌شود و این در حالی است که 200 تخت بیمارستانی توسط بخش خصوصی در قالب 3 پروژه امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تعداد بستری شدگان از 70 هزار نفر به 123 هزار نفر افزایش یافت که نشان از اعتماد مردم استان بوشهر به طرح تحول نظام سلامت است.

وی از افزایش تحت‌های بیمارستانی استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: تعداد تخت‌ها از 87 به 198 تخت بیمارستانی در سه سال گذشته افزایش یافته است و این در حالی است که تا افق سال 1404 بیش از 908 تخت بیمارستانی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر راه‌اندازی آمبولانس با داشتن «ICU»‌ و «NICU» را مورد اشاره قرار داد و گفت: 10 آمبولانس با داشتن امکانات مراقبت ویژه  و 7 تخت ویژه نوزادان راه‌اندازی شده است.

رئیسی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه درمان توجه به پرورش و تربیت نیروی متخصص بومی است که در این حوزه ظرفیت پذیرش دانشگاه علوم پزشکی از 45 دانشجوی پزشکی به 90 دانشجو افزایش یافته است.

وی از راه‌اندازی دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی بوشهر خبرداد و افزود: کمتر از دو سال دیگر این دو دانشکده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود و 160 دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی در استان بوشهر پذیرفته می‌شوند که 60 درصدشان بومی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت  پزشکان در روستاها مستقر نبودند افزود: اکنون در تمامی روستاهای استان بوشهر پزشک مستقر است.

رئیسی از افزایش زایمان طبیعی در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: بسته زایمان طبیعی در اجرای طرح تحول نظام سلامت ارائه شد که اکنون از 50 درصد فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه سرانه استقرار دستگاه ام.آر.آی در کشور به ازا هر یک میلیون نفر یک دستگاه است خاطر نشان کرد: بر این اساس باید در استان بوشهر یک دستگاه ام.آر.ای مستقر باشد و این در حالی است که تاکنون 4 دستگاه ام.آر.آی راه‌اندازی شده و پنجمین دستگاه در حال خریداری و افتتاح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه همه مردم استان بوشهر تحت بیمه درمانی قرار دارند تصریح کرد: تاکنون در استان بوشهر 340 هزار نفر از خدمات بستری استفاده که بین 3 تا 6 درصد هزینه درمان پرداخت کرده‌اند.

رئیسی از افزایش تامین اقلام دارویی در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 300 قلم دارو در کشور با کمبود مواجه بود که اکنون این رقم به 30 قلم کاهش یافته است.

وی از کاهش فاصله اورژانس‌های جاده‌ای استان بوشهر خبرداد و گفت: فاصله پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در کشور 40 کیلومتر است که این فاصله در استان بوشهر 27 کیلومتر است و این در حالی است که پایگاه اورژانس هوایی خدمات لازم ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به راه‌اندای مگا بیمارستان در مرکز استان بوشهر تصریح کرد:با تجمیع مراکز بیمارستانی در مرکز استان بوشهر با بیش از 1000 تخت نخستین مگا بیمارستان در این استان راه‌اندازی می‌شود.