۶ میلیارد یورو در تجارت ایران - اروپا گشایش اعتبار بانکی ایجاد شد

علی اشرف افخمی ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت بانک صنعت و معدن  معطوف به بخش خصوصی است، اظهار داشت: بیش از 99 درصد فعالیت‌های بانک صنعت و معدن معطوف به بخش خصوصی است هر چند در طرح‌های توسعه‌ زیرساختی نقش مهم و تاثیر گذاری دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک صنعت و معدن دارای سابقه 60 ساله است، تصریح کرد: این بانک در تامین منابع مالی صنایع و طرح‌های مختلف توسعه‌ای و زیر ساختی نقش مهمی دارد که می‌توان به تامین سرمایه‌های صنایع پتروشیمی، داروسازی، کاغذسازی، نساجی و خدمات رسانی به توسعه زیرساختی اشاره کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه دوران تحریم مشکلاتی به بخش‌های مختلف تولیدی، بانکی، اقتصادی و صنعتی خساراتی وارد شد، افزود: با حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش دولت یازدهم برجام نتیجه بخش شد که سبب رفع مشکلات در حوزه بانکی و دیگر عرصه‌ها شد.

افخمی با اشاره به اینکه با رفع تحریم‌ها شبکه بین‌المللی بانکی ایجاد شد، افزود: اکنون بانک صنعت و معدن دارای 60 شعبه در 26 کشور جهان است که 15 شعبه آن در کشورهای اروپایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 6 میلیارد یورو در تجارت ایران - اروپا گشایش اعتبار بانکی ایجاد شد، تصریح کرد: با برطرف شدن تحریم‌ها و تحقق برجام توسعه تجارت بانکی در کشورهای مختلف افزایش یافت به‌گونه‌ای که در 8 ماه گذشته شش میلیارد یورو تجارت بانکی بین ایران و اروپا گشایش اعتبار ایجاد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه با گشایش اعتبار ارزی بین ایران و اروپا 600 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در پی داشت، گفت: از گشایش اعتبار ارزی ایجاد شده 1.6 میلیارد یورو پرداخت شده است.

افخمی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی در کشور آرام آرام محقق می‌شود تصریح کرد: ضمن اینکه رونق اقتصادی در حال تحقق شدن است از رکود اقتصادی نیز آرام آرام خارج می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی با بانک صنعت و معدن مشارکت ویژه‌ای دارد، گفت: با مذاکرات و انعقاد قراردادهایی که با صندوق توسعه ملی  انجام شد اعتبارات مورد نیاز تامین که در صنایع و زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به سرمایه‌گذاری در تاسیسات آب شیرین‌کن بیان کرد: بانک صنعت و معدن در اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن  با سرمایه‌گذاران مشارکت می‌کند به‌گونه‌ای که سه دستگاه آب شیرین‌کن با ظرفیت روزانه 100 هزار متر مکعب در بندرعباس تامین مالی شد.

افخمی با تاکید بر مشارکت در توسعه زیرساخت‌ها و تامین منابع مالی صنایع مختلف در استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر به خاطر موقعیت سوق الجیشی برای این بانک از اهمیت زیادی برخوردار است و این بانک تمام توان خود را برای راه‌اندازی و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های صنعتی و تولیدی استان بوشهر به ویژه توسعه صنایع دریایی به کار می‌گیرد.