۲ سکوی تولید و فرآوری گاز فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی نصب می‌شود

علی زارعی صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه صدرای بوشهربا تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و مسئولان استان بوشهر رونق دوباره گرفته است، اظهار داشت: اکنون صدرای بوشهر زمینه جذب نیروهای بومی استان بوشهر در آن فراهم کرده به‌گونه‌ای که افرادی که در شرکت صدرای بوشهر از کار برکنار شده بودند به کار برگشتند.

مدیر صدرای منطقه جنوب کشور با اشاره به اینکه کارکنان صدرای بوشهر به چهار برابر افزایش یافت، گفت: قبل از رونق صدرای بوشهر 400 نفر در آن مشغول به‌کار بودند که اکنون با رونق گرفتن فعالیت در این شرکت 2360 نفر از افرادی که از کار برکنار شده‌ بودند زمینه اشتغال آنها فراهم شد.

زارعی با اشاره به اینکه 10 سکوی پارس جنوبی در شرکت صدرای بوشهر ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: 4 سکو مربوط به فازهای 22 و 24 پارس جنوبی، 4 سکوی فاز 13 این میدان گازی و 2 سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در شرکت صدرای بوشهر با تلاش متخصصان این شرکت در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی این سکوها به‌طور متوسط بالای 50 درصد است.

وی با بیان اینکه سکوی دو فاز 22 و 24 پارس جنوبی بیش از 79.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: دو سکوی 22 و 24A  پارس جنوبی با روندی که در پیش است تا پایان امسال تکمیل و در میدان گازی پارس جنوبی توسط متخصصان صدرای بوشهر نصب می‌شود.

مدیر صدرای منطقه جنوب کشور با بیان اینکه قابلیت صدرای بوشهر بی‌نظیر است، افزود: از ماه خرداد فعالیت در شرکت صدرای بوشهر افزایش یافت به‌گونه‌ای که ساخت سکوهای گازی نسبت به ماه قبل آن 2 برابر شده است.

زارعی از انتقال حساب‌های بانکی صدرای بوشهر از مرکز کشور به بوشهر خبرداد و گفت: اکنون تمامی حساب‌های صدرای بوشهر در بانک‌های این استان است و فعالیت‌های بانکی در استان بوشهر انجام می‌شود.

وی بر افزایش مهارت نیروهای بومی استان بوشهر برای جذب در صدرا تاکید کرد و افزود: تلاش می‌شود نیروهای مورد نیاز صدرای بوشهر به واحدهای کاریابی استان بوشهر اعلام شود تا زمینه جذب و اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در این شرکت فراهم شود.