۱۷.۲ میلیون بشکه میعانات گازی از پالایشگاه پنجم پارس جنوبی صادر شد

مصطفی جهانخواه صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مجتمع گازی پارس‌جنوبی با بهره‌مندی از متخصصان مجرب از توانمندی بالایی برخوردار است اظهار داشت: پالایشگاه‌های این مجتمع گازی با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارد به‌گونه‌ای در تامین گاز زمستان امسال مناطق مختلف برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است.

وی با بیان اینکه پارس جنوبی نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین گاز مصرفی کشور دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 60 درصد گاز مصرفی کشور از این منطقه صنعتی و گازی تامین می‌شود که نقش مهم میدان گازی پارس‌جنوبی در این عرصه نشان می‌دهد.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس‌جنوبی با اشاره به اینکه متخصصان این مجتمع گازی به فناوری‌های نوین  دست یافته‌اند گفت: متخصصان با بومی‌سازی فناوری‌ها، تمام فعالیت‌های و خدمات مورد نیاز اعم از طراحی، نصب و اجرا انجام می‌دهند که این مهم بر‌اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین و اجرا می‌شود.

جهانخواه با اشاره به نقش مهم پالایشگاه پنجم مجتمع گازی پارس‌جنوبی در تولید گاز و محصولات جانبی بیان کرد: از این پالایشگاه در 7 ماه امسال بیش از 17.2 میلیون بشکه میعانات گازی تولید و صادر شده که نقش مهم پالایشگاه پنجم در این عرصه نشان می‌دهد.

وی از رشد تولید میعانات گازی این پالایشگاه در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبرداد و افزود: تولید اتان، پروپان و گوگرد از دیگر محصولات پالایشگاه پنجم است که در 7 ماه امسال، 481.4 میلیون تن اتان و 46.8 میلیون تن گوگرد در این پالایشگاه تولید شده است.

جهانخواه با اشاره به اینکه تولید محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل اتان 10 درصد، پروپان 13 درصد و گوگرد 46 درصد افزایش دارد گفت: در 7 ماه امسال 311.5 میلیون تن پروپان و 113.5 میلیون تن بوتان در پالایشگاه پنجم مجتمع گازی پارس جنوبی تولید شده است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس‌جنوبی با اشاره به تولید 11.2 میلیون متر مکعب گاز شیرین در 7 ماه امسال خاطر‌نشان کرد: این پالایشگاه با فعالیت‌های موثر، آمادگی کامل را برای تولید پایدار گاز کشور دارد.