۱۲ هزار نفر از جوانان استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در بازید از  مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی برای تمام سطوح جامعه تدارک دیده شده اظهار داشت: در استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های شغلی، اقتصادی و معیشتی مناطق آموزش‌های مهارتی تدوین و اجرایی شده است.

وی از ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به  جوانان خبرداد و گفت: یک میلیون و 732 هزار و 150 نفر ساعت آموزش در 7 ماه امسال به علاقه‌مندان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر توجه به آموزش‌های مهارتی و نقش آن در ایجاد اشتغال تصریح کرد: متأسفانه شهروندان از ظرفیت و امکانات مراکز فنی و حرفه‌ای استان اطلاع کافی ندارند در حالیکه آموختن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زمینه فرصت‌های شغلی پایدار را فراهم می‌کند.

کازرونی  اظهار داشت: شهروندان باید از ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌های رایگان و با کیفیت مطلع شوند و از آنها بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه عدم دارا بودن تخصص و مهارت لازم در بیشتر جوانان جویای کار، عامل اصلی بیکار ماندن آنان است، تاکید کرد: باید با تمام توان زمینه ترویج و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای را فراهم آوریم.

کازرونی با بیان اینکه راه‌حل جامعه برای کاهش نرخ بیکاری، تربیت نیروی انسانی مجهز به مهارت است خاطرنشان کرد: تبدیل علم و دانش تئوری  به کالا و خدمات نتیجه آفرینی افراد است که این مهم با مهار‌ت‌افزایی محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر توجه به کارآفرینی گفت: کارآفرینی زمانی محقق می‌شود که افراد بتوانند با ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت‌های شغلی پایداری برای دیگران ایجاد کنند.

وی با اشاره به مهارت‌افزایی جوانان جویای کار استان بوشهر بیان کرد: با هدف توانمند سازی و ارائه آموزش‌های مهارتی ، 12 هزار و 550 نفر از جوانان استان بوشهر در 7 ماه گذشته، آموزش‌های مهارتی بصورت کاملا رایگان در بخش دولتی فرا گرفتند.