خیران در ساخت ۶۳۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های معلول مشارکت دارند

کیومرث سلگی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سالانه انجمن خیران مسکن ساز استان بوشهر اظهارکرد: یکی از برنامه‌های انجمن خیران مسکن‌ساز برگزاری این مجامع است که تا پایان سال 18 مجمع در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نداشتن خانه مناسب از جمله مشکلات قشر محروم جامعه است تاکید کرد: تلاش می‌شود با همکاری خیران در زمینه ساخت، خرید، اجاره، رهن و تعمیر مسکن ، محرمان حمایت شوند.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور با تاکید بر استفاده بیشتر از فرصت و ظرفیت خیران در برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد:  تلاش می‌شود با کمک دولت و مجلس حضور خیران در حوزه مسکن قانونمندتر و مورد حمایت بیشتر قرار بگیرند.

سلگی از فعالیت یک‌هزار و 500 نفر در هیئت امنا و هیئت مدیره انجمن خیران مسکن ساز خبرداد و گفت:برخی از خیران، شرکت‌ها و اداره‌ها  به صورت افتخاری در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره بهره‌برداری از 4 هزار مسکن خیر ساز در استان‌ها افزود: 30 هزار واحد مسکونی توسط خیران در نقاط مختلف کشور در دست اجرا است که تا پایان امسال چهار هزار واحد آن به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور از تکمیل دو هزار واحد مسکونی خبرداد و گفت: اعتبارات مسکن‌های خیرساز از محل حساب 100 امام راحل، مشارکت خیران، تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های مختلف شرکت‌ها و صنایع تامین می‌شود.

وی با اشاره اینکه ساخت منزل ویژه خانواده‌های معلول آغاز شده بیان کرد: عملیات ساخت 6 هزار و 300 واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دو معلولی و بالاتر با مشارکت خیران مسکن ساز آغاز شده است.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور تصریح کرد: برای تامین مسکن خانواده‌های دو معلولی با مشارکت خیران مسکن ساز طرح‌هایی با همکاری سازمان بهزیستی در حال اجراست.

سلگی با بیان اینکه 2 هزار و 800 واحد مسکونی شهری برای خانواده‌های دو معلول و بالاتر اجرایی شده افزود: پیش بینی می‌شود تاپایان امسال 1400 واحدهای یاد شده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه سه هزار و 500 واحد ویژه خانواده‌های دو معلولی و بالاتر در روستاها اجرا شده خاطر نشان کرد:  یک‌هزار واحد  مسکونی روستایی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.