بهره‌برداری از 30 واحد مسکونی محرومین در شهرستان بوشهر

علیرضا فلاحی عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح محرومیت زدایی شهرستان بوشهر گفت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توافق مشترکی بین سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شده است که در راستای محرومیت‌زدایی توسط نیروهای بسیجی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با حضور حضرت آیت‌الله صفایی‌بوشهری کلنگ‌زنی شده است، اظهار کرد: بخشی از این توافق نامه ساخت 50 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد بود که در هفته بسیج 30 واحد مسکونی به بهره برداری خواهد رسید.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان بوشهر افزود: این واحدهای مسکونی با متراژ 50 متر مربع با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال در روستاهای قلعه سوخته، کره بند، رستمی، حیدری، زردکی، چاهکوتاه، احمدی، دویره، آبطویل و تل سیاه با همکاری گروه‌های جهادی بسیج به صورت خود جوش انجام شده است که در مرحله دوم نیز از ظرفیت نیروهای بسیجی استفاده خواهد شد.

فلاحی بیان کرد: واحدهای مسکونی باقیمانده این طرح نیز تا پایان سال جاری اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید و از همه مردم روستا که با نیروهای جهادگر بسیجی همکاری داشته‌اند و از طرح محرومیت زدایی استقبال کردند تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: این واحدهای مسکونی با توجه به شناسایی کارشناسان کمیته امداد انجام شده است و در کنار این ماموریت در عرصه دام سنگین، پرورش مرغ بومی، قارچ خوراکی، زنبور عسل، ورمی کمپوست، میگو، محصولات گل خانه و غیره از مبلغ 30 میلیون ریال تا 300 میلیون ریال تسهیلات به کارآفرینان وام پرداخت شده است.

فلاحی ابراز کرد: تاکنون بیش از 10 میلیون ریال به کارآفرینان در سطح شهرستان بوشهر تسهیلات بانکی پرداخت شده است که توانسته‌اند بیش از 100 شغل ایجاد و موجب اشتغال زایی بخشی از جوانان بومی استان بوشهر شوند.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: اعزام برگزیدگان اقتصاد مقاومتی و کارآفرینان برتر به همایش طلایه داران در تهران، واکسیناسیون تیور روستایی همزمان با سراسر کشور، اعزام مسؤول گروه جهادی شهید برونسی حوزه رمضان به دیدار یار، برگزاری نمایشگاه تخصصی اقتصاد مقاومتی با حضور تولید کنندگان و حضور بسیجیان جهادگر در مصلی نماز جمعه بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج سازندگی شهرستان بوشهر در هفته بزرگداشت بسیج است.