افزوده شدن 600 تخت بیمارستانی به استان بوشهر طی 3 سال گذشته

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت برازجان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی با توجه به اینکه از منابع استان بوشهر استفاده می‌کنند باید مسؤولیت اجتماعی خود در این استان را هم اجرا کنند، از جمله وزارت نفت باید با گامی استوار در این مسیر قدم بردارد.

وی افزود: تأمین اجتماعی و وزارت صنعت نیز باید حضور جدی‌تری در ارائه خدمات به مردم استان بوشهر در بخش‌های مختلف داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به وضعیت آب و هوایی و امکانات، با مدیریت رئیس دانشگاه و حمایت‌های استاندار بوشهر، عملکرد موفقی داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی تبیین کرد: بوشهری انرژی متراکمی در نیروی انسانی و منابع و نقش مهمی در اقتصادی کشور بازی می‌کند، اما در عرصه ارائه خدمت به این استان، بوشهر استانی مظلوم است.

وی با بیان اینکه در 3 سال اخیر شاهد افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر بوده‌ایم، توضیح داد: پیش از این به ازای هر هزار نفر 8 دهم تخت بیمارستانی در استان بوشهر بود، اما در 3 سال گذشته 600 تخت بیمارستانی به استان بوشهر افزوده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشریح کرد: با ساخت چند بیمارستان جدید شامل 300 تخت جدید بیمارستان و اورژانس هسته و بیمارستان قلب و 160 تخت جدید که توسط وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی تأمین می‌شود تا 2 سال آینده وضعیت استان بوشهر از نظر تخت بیمارستانی بسیار مطلوب خواهد شد.

این مسؤول تأکید کرد: پیش از این در شمال استان بوشهر 2 پزشک متخصص وجود داشت، اما اکنون این رقم به 9 پزشک رسیده، در گناوه 27 و دشتستان هم‌اکنون 47 پزشک متخصص در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان مطرح کرد: 100 نیروی بومی استان بوشهر اکنون در حال تحصیل در مقطع تخصص، فوق تخصص و در رشته‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند و پس از فارغ‌التحصیلی، برای خدمت به استان بوشهر به کار گرفته می‌شوند.