۴ فروند نفتکش پهن پیکر در پایانه‌های نفتی خارگ همزمان پهلودهی شد

قاسم کلاتکی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در خارگ با اشاره به اینکه خلیج فارس مواج و متلاطم است اظهار داشت: با توجه به تسریع در عملیات بارگیری نفتکش‌ها درهر شرائطی با فراهم بودن امکانات و تجهیزات لازم بارگیری بدون وقفه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان 4 نفتکش پهن پیکر در پایانه نفتی خارگ پهلودهی شدند گفت:عملیات پهلودهی و مهار چهار فروند نفتکش پهن پیکر بالای 300 هزار تن، در شرایط سخت طوفانی خلیج فارس با موفقیت انجام شد.

رئیس عملیات دریایی پایانه‌های نفتی خارگ با بیان اینکه عملیات بارگیری نفت خام در خارگ تسریع یافته است افزود: با هدف شتاب در صادرات نفت خام و جلوگیری از خسارت ناشی از تاخیر زمان بارگیری، عملیات پهلودهی چهار فروند نفتکش پهن پیکر در پایانه نفتی خارگ با موفقیت انجام شد.

کلاتکی با بیان اینکه زمان پهلودهی برای هر فروند نفتکش در پهلوگاه‌ها و اسکله‌های شرکت پایانه های نفتی ایران کاهش یافته است گفت: این عملیات در شرایط بهتر از نرم جهانی به طور معمول در مدت 2.5 ساعت انجام می‌شود این درحالی است عملیات پهلودهی نفتکش‌ها در خارج از کشور بیش از 7 ساعت طول می‌کشد.

وی، رمز موفقیت این عملیات را روحیه جانفشانی، تعهد، تجربه و مسوولیت پذیری کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران خواند و تصریح کرد: در این عملیات از عوامل طبیعی، وجود باد شدید و ارتفاع بالای امواج دریا به عنوان نیروهای کمکی برای پهلودهی نفتکش‌ها استفاده شد و از یدک کش‌ها برای جلوگیری از شتاب گرفتن نفتکش به سمت پهلوگاه ها بهره برده شد.

رئیس عملیات دریایی پایانه‌های نفتی خارگ بیان کرد:این  چهار فروند نفتکش درپهلوگاه‌های 11 و 12 در «آذرپاد» و 3 و 5 در اسکله «تی» خارگ پهلودهی شدند.