صادرات نفت ایران در امنیت کامل و با شتاب بالایی در حال انجام است

سید پیروز موسوی در دومین همایش طنین وحدت اظهار داشت: جزیره خارگ یک جزیره حیاتی است، یک جزیره نمونه از لحاظ وحدت و جزو مناطق حساس دنیا است.

وی افزود: برادران اهل سنت و تشیع در جزیره خارگ با همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، خارگ نماد همدلی، همراهی، وحدت و مقاومت در ایران اسلامی است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: وحدت جزئی از اجزای جزیره خارگ است. صنعت نفت در حوزه‌هایی که مردم حضور دارند از ارائه هیچ خدمتی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما نماد وحدت بین مذاهب در جهان اسلام است، گفت: صادرات نفت ایران با امنیت کامل و با شتاب بالایی در حال انجام است.

 داعش بویی از اسلام نبرده و نباید در مسیر تفرقه گام برداریم

امام جمعه اهل سنت خارگ اظهار داشت: امنیت یکی از مهم‌ترین نیازها در جامعه است و تا وحدت نباشد امنیت به وجود نمی‌آید؛ مومنان برادران یکدیگر هستند.

احمد رضا کنعانی افزود: جزیره خارگ شاید در منطقه جغرافیایی خاصی باشد ولی مربوط به تک تک اهالی شریف ایران است؛ ما مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران را بانی وحدت در جزیره خارگ می‌دانیم به سبب اینکه همیشه پیشرو و حافظ این وحدت بوده است.

امام جمعه اهل سنت خارگ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با وحدت، همدلی و برادری اهل سنت و تشیع افزود: معظم‌له منادی وحدت در جهان اسلام است.

زمین لرزه آب پخش دشتستان را لرزاند

بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر ساعت 17 و 59 دقیقه امروز شهر آب پخش دشتستان را لرزاند.

براساس این گزارش مرکز این زمین‌لرزه 4کیلومتری عمق زمین اعلام شده  است.

این گزارش حاکی است فاصله مرکز کانونی این زلزله در  23 کیلومتری آب پخش و 24کیلومتری سعدآباد و 26کیلومتری شبانکاره در دشتستان بوده است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عرض جغرافیایی این زلزله را  29.52 درجه شمالی و طول جغرافیایی آن را نیز 50.91 درجه شرقی اعلام کرده است.

وزارت نفت  باید به مردم خارگ خدمت بیشتری کند

فرمانده سپاه ثارالله خارگ گفت: دوستی و برادری اهالی جزیره خارگ ریشه در وحدت دارد.

عبدالکریم دانش‌آموز اظهار داشت: مشکلات جامعه اسلامی را وحدت حل خواهد کرد؛ در هر جا به دو دستگی برخوردیم با مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: مردم شریف خارگ اهل سنت و تشیع واقعا یک نعمت هستند؛ این دوستی و برادری ریشه در وحدت دارد، انسان های شریفی در جزیره خارگ وجود دارد.

دانش‌آموز با بیان اینکه خارگ نماد وحدت در جهان اسلام است، تصریح کرد: اختلافات در جهان اسلام ریشه در نفوذ دارد. جلوی نفوذ باید گرفته شود، نفوذ یعنی ریشه‌های اختلاف انگیز؛ مردم نباید در مقابل نفوذ سکوت کنند و باید مردم حساس شوند.

فرمانده سپاه ثارالله خارگ تاکید کرد: باید مردم بصیرت داشته باشند، نفوذ در هر لباس و پست و مقامی وجود دارد، جزیره خارگ یک مکان وحدت‌آفرین است، مردم در خارگ با آسایش و راحتی زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: مسئولان نفتی باید از وزارت نفت بخواهند که باید به مردم خارگ خدمت بیشتری شود.

تزریق گاز سکوی فاز 21 به شبکه سراسری با ثبت رکوردی تازه

مجری طرح توسعه فازهای 20و21 پارس جنوبی گفت: با تلاش متخصصان ایرانی، توانستیم گاز ترش تولیدی از بخش فراساحل این طرح را با ثبت این رکورد برای شیرین سازی، به خط لوله سراسری تزریق کرده و ظرفیت تامین سوخت زمستانی کشور را افزایش دهیم.

علیرضا عبادی توجه جدی به عملیات پیش‌راه‌اندازی و آماده سازی واحدهای پالایشگاه برای ورود گاز را سبب موفقیت و ثبت این رکورد دانست و افزود: از دو ماه گذشته ردیف نخست شیرین سازی این پالایشگاه با استفاده از گاز ترش فازهای 6-7-8 پارس جنوبی کاملا آماده شده و تمامی مراحل پیش‌راه‌اندازی این فاز بصورت کامل و با دقت بالا انجام شده بود.

عبادی گفت: سکوی فاز 21 کاملا آماده است و شرایط لازم تولید کامل را داشته و در حال حاضر 480 میلیون فوت مکعب تولید می‌کند که با افزایش ظرفیت پالایشگاه خشکی این میزان تولید نیز متناسب با آن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: تا پایان امسال طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به ظرفیت پیش‌بینی شده تولید می‌رسد.

هفتمین المپیاد آتش‌نشانان شرکت ملی گاز ایران پایان یافت

مردان آتش‌نشان پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی در هفتمین المپیاد آتش‌نشانان شرکت ملی گاز بر سکوی قهرمانی ایستادند.

 هفتمین دوره المپیاد آتش نشانان شرکت ملی گاز به میزبانی شرکت پالایش گاز بیدبلند با حضور 13 تیم از شرکت‌های پالایش گاز کشور برگزار شد.

تیم آتش‌نشانان پالایشگاه نهم ( فاز 12 پارس جنوبی ) با کسب مقام قهرمانی و تیم پالایشگاه چهارم نیز با کسب مقام سومی در این دوره از مسابقات توانستند در بین پالایشگاه‌های گازی کشور بدرخشند.

توزیع مسواک و خمیردندان میان دانش آموزان گناوه

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان اقدام به توزیع مسواک، خمیر دندان و اقلام بهداشتی در سطح تعدادی از آموزشگاههای این شهرستان کرد.

زهره بهمیاری افزود: در اجرای این طرح آموزشهای لازم در زمینه نحوه مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان ارایه شد.

وی یکی از اهداف شبکه بهداشت و درمان شهرستان را ارتقای سطح سلامت دانش آموزان دانست و گفت: ارتقای سطح سلامت بویژه در زمینه دهان و دندان منجر به افزایش سطح سلامت خانوارها و جامعه می شود.

نجات جان یک شهروند، توسط تیم اورژانس 115 شهری برازجان

تیم فوریت‌های پزشکی پایگاه شماره 2 شهری برازجان، با انجام یک cpr، موفق به نجات جان یکی از شهروندان این شهر شد.

 طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان، تیم پزشکی پایگاه شماره 2 شهر برازجان به محل اعزام شدند و با بیماری 83 ساله با داشتن درد در کتف سمت راست خود مواجه شدند که پس از چند دقیقه، دچار کاهش سطح هوشیاری و عدم تنفس شد.

بلافاصله تیم فوریت‌های پزشکی با معاینه بیمار و تشخیص تاکیکاردی بطن ناپایدار و ادم حاد ریه عملیات cpr را آغاز کرد.

تیم فوریت‌های پزشکی پایگاه اورژانس عملیات احیا تا برگشتن کامل علایم حیاتی ادامه دادند و پس از 20 دقیقه، تنفس و سایر علایم حیاتی بیمار برگشت.

تمامی خدمات در این مرکز با تعرفه دولتی انجام می‌شود

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ‌تمامی خدمات در این مرکز با تعرفه دولتی انجام‌شده و بیماران می‌توانند اقدامات اولیه دندانپزشکی را با هزینه‌ای مناسب دریافت کنند.

سید عمار بصری افزود: کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1392 افتتاح‌شده که به‌صورت روزانه پذیرای همشهریان و هم استانی‌ها برای انجام اقدامات دندانپزشکی است.

وی بیان کرد: این کلینیک دارای بخش‌های مختلفی از جمله تشخیص، عصب‌کشی، ترمیمی، رادیولوژی، کشیدن دندان و جرم‌گیری است.

 بصری خاطرنشان کرد: چنانچه برای افراد ساخت دندان‌های مصنوعی تشخیص داده شود آن‌ها می‌توانند با هزینه‌ای دولتی این خدمات را دریافت کنند.

پیشگیری از اعتیاد در بین نوجوانان

کارشناس بهداشت روان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه گفت: والدین با روشهای تربیتی می‌توانند از معتاد شدن نوجوانان خود پیشگیری کنند.

فاطمه زیارتی، افزود: همه جا می‌بینیم و می‌خوانیم اگر می‌خواهید فرزندتان دچار مشکلات رفتاری و اعتیاد نشود باید ارتباط عاطفی و صمیمانه با او برقرار کنید، چرا که والدین با پیوندهای عاطفی و صمیمانه نیازهای نوجوان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که ضعف درونی انسان شاه راه خطاهاست، تصریح کرد: زمانی که نوجوان در خانه بزرگ شمرده می‌شود و به او احترام می‌گذارید دیگر تن به هرکاری نمی‌دهد تا دوستان خود را راضی کند.

این کارشناس بهداشت روان تصریح کرد: نوجوان علاوه بر پیوندهای عاطفی نیاز دارد خود نوجوانی برومند،قوی، دارای اعتماد بنفس و خود باوری باشد، پس لازم است مهارت‌های فردی، اجتماعی او تقویت شود.

تنها راه حل برون رفت از مشکل اشتغال جوانان، مهارت آموزی است

معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر در بازدید از کارگاههای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات اساسی جامعه اشتغال است و همه مسئولان به دنبال حل این معضل هستند گفت: یکی از مهمترین پدیده‌های بیکاری، بعد از مشکلات اقتصادی و تولید، نبود مهارت در بین جوانان بیکار است.

 احمد لیراوی پرورش نیروی انسانی ماهر را شاخص اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: آموزش نیروی انسانی ماهر کمک به ارائه خدمات بهتر در راستای توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در واقع می‌تواند نمود عینی و عملی کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: این آموزش‌ها می‌تواند در توانمند سازی نیروی انسانی که یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است اثرگذار باشد.

ثبت اطلاعات تمامی مراکز ذخیره سازی کالا در سامانه جامع انبارها الزامی است

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر گفت: تمامی مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها هستند .

سید حسین حسینی محمدی افزود: در راستای اجرای ماده 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف ساماندهی مراکز نگهداری انواع کالا ؛ تمامی صاحبان  انبار و سردخانه ملزم به ثبت نام در سامانه جامع انبارها به آدرس www.nwms.ir  می‌باشند‌.

وی افزود:  براساس تکلیف قانونی وزارت صنعت،معدن و تجارت با انجام مطالعات گسترده و جلسات متعدد مقرر شد با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با استفاده از سامانه نرم‌افزاری مذکور نسبت به شناسنامه‌دار کردن تمامی انبارها و مراکز ذخیره کالا اقدام شود.

ارائه خدمات مشاوره ای  به 900 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از ارائه خدمات آموزشی و مشاوره به بیش از 900 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان خبر داد.

 احمد لطفی  اظهار داشت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی امروز که مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار را تهدید می‌کند، از همین رو دوره‌های آموزشی و مشاوره برای ارتقای سطح آگاهی آنها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مشاوره به صورت فردی و گروهی به مددجویان ارائه می شود، گفت: این خدمات برای گروه‌های مددجویی از جمله زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان و دانشجویان، زنان دارای سرپرست زندانی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه امسال 900 زن سرپرست خانوار از خدمات تخصصی آموزشی و مشاوره بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: مهار‌ت‌های زندگی و شیوه‌های برخورد صحیح با فرزندان، نگرش مثبت به آینده، ارتقاء اعتماد به نفس و آمادگی ذهنی برای توانمندی، ارتقاء سطح آگاهی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و هدایت آن‌ها به سمت مهارت‌آموزی با توجه به توانایی و استعداد از جمله کارکرد مشاوران خانواده این نهاد در آموزش دادن به زنان سرپرست خانوار است