تقدیر از کارآفرینان برتر با حضور معاون وزیر تعاون

حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان گفت: مبنای قدرت کشورها دیگر ثروت و نیروی نظامی نیست بلکه نیروی انسانی ای است که فعالیتش را با دانش، دانایی و کارهای نوآورانه انجام دهد.

سه کارآفرین برتر که از آنها با حضور معاون وزیر تعاون تقدیر شد؛ در حوزه فرآورده های نفتی ، حمل و نقل و آبزیان فعال هستند.

 حمید کلانتری از رتبه 120 کشورمان در فضای کسب و کار در جهان خبر داد و افزود: شرایط مان مطلوب نیست و باید در حوزه های تولید، صنعت و اقتصاد ظرفیت هایمان را بیشتر شناسایی کنیم.

وی گفت: صد هزار تعاونی فعال در کشور با یک میلیون و 650 هزار فرصت شغلی داریم که به تازگی 550 تعاونی دانش بنیان تاسیس شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال گذشته تعاونی ها یک میلیارد و 700 دلار صادرات به کشورهای مختلف داشتند که تا پایان سال به 3 میلیارد دلار خواهد رسید.

*وجود ظرفیت های مناسب در اشتغال زایی بوشهر

استاندار بوشهر در ادامه گفت: در استان ظرفیت های بسیار خوبی مانند دریا ،گردشگری روستایی، کشاورزی و صنایع دستی در کنار نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد که باید از آنها برای ایجاد کسب و کار استفاده کرد.

مصطفی سالاری افزود: اگر موانع را از راه کارآفرینان برداریم و آموزش های لازم را ارائه کنیم، شاهد فرصت های شغلی بیشتری خواهیم بود.