شرایط جلوگیری از خام‌فروشی نفت خام در
کشور
ایجاد شود

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از دریانوردان نمونه فارغ التحصیل در جزیره خارگ اظهار داشت: برای بنده امروز روز شیرینی است، هر چه در خارگ دیدیم همه چیز در حال تکامل و توسعه بود.

وی اضافه کرد: من بارهای زیادی به جزیره خارگ آمدم ولی امروز با تمام بازدیدها متفاوت است، امروز جزیره خارگ سرحال و سر زنده است. 

هاشمی رفسنجانی افزود: مخازن نفت خام را نه قبل از انقلاب و نه تا به حال اینگونه که الان بود ندیده بودم؛ خیلی خوشحال هستیم که صادرات نفت به این اندازه شده است. 

رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود که از خام فروشی فاصله بگیریم و فراورده‌های نفتی را بفروشیم.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های وسیعی از ایرانیان در خارج از کشور است که آمادگی سرمایه‌گذاری در ایران اسلامی هستند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایران اسلامی در حال جهانی شدن است اگر چه بعضی از این کلمه خوششان نمی‌آید.

وی ادامه داد: در مورد دانشگاه آزاد خارگ عرض می‌کنم ما موظف هستیم ملتمان را باسواد بار بیاوریم و قرآن می‌فرماید کسانی که به دانش مزین هستند و کسانی فاقد دانش هستند مساوی نیستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: موضوع دانشگاه آزاد اسلامی را با امام مطرح کردم و ایشان با دید والا و آینده پژوهشی پذیرفتند. در کارهایی که به دریا و کشتیرانی مربوط می‌شد به یک دانشگاه در یک منطقه نفتی نیاز داشتیم  و تقریبا داریم با دانشگاه علوم دریایی خارگ مورد توجه دنیا قرار می‌گیریم.

وی گفت: نیروی دریانوردی در کشور توسط دانشگاه تامین شده است و امروز دانشگاه آزاد خارگ در صف دانشگاه‌هایی است مورد توجه دنیا است.