۱۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شد

مرضیه شاهدایی صبح امروز در بوشهر با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کیش اظهار داشت: در راستای توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تخصصی در کشور، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی  در کیش همایش بین المللی نفت و انرژی با رویکرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کیش برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همایش بین المللی نفت و انرژی در 22 دی ماه  در کیش برگزار می‌شود گفت: در این همایش تخصصی  ضمن معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی  اجلاس مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی برگزار می‌شود.

 

شاهدایی با بیان اینکه استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران شده است افزود: در همایش تخصصی معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی براساس ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه صنایع پتروشیمی آخرین فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری و سرمایه پذیری عرضه می‌شود.

 

معاون وزیر نفت با اشاره به تولید محصولات صنایع پتروشیمی تصریح کرد: ظرفیت تولید محصولات صنایع پتروشیمی در کشور افزون بر 64 میلیون تن است که 40 میلیون تن آن وارد مدار تولید قرار دارد.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای 5 سال آینده در تولید محصولات پتروشیمی خاطر نشان کرد: تا پایان پنج سال آینده مجتمع‌های پتروشیمی به ظرفیت تولید 100 تا 110 میلیون  تن  می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش محصولات صنایع پتروشیمی خبرداد و خاطر نشان کرد: با وارد مدار شدن صنایع مختلف  پتروشیمی تولید این صنایع  تا پایان امسال از 40 میلیون تن به 50 میلیون افزایش می‌یابد و تا اوائل سال آینده به 54 میلیون تن می‌رسد.

 

معاون وزیر نفت با اشاره به صادرات 80 نوع محصول صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در 9 ماه امسال با افزایش تولید ظرفیت صنایع و مجتمع‌های پتروشیمی 10 میلیون تن از این محصولات به ارزش 9 میلیارد دلار صادر شد.