توسعه صنعت گردشگردی دریایی استان بوشهر

سیدمحمدحسن باستی صبح امروز در بازدید از نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های دریایی، بندری و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به سبب موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های ارزشمند آن در حوزه فعالیت دریایی و صنعت دریانوردی از جایگاه مهمی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است تصریح کرد: فعالیت‌های دریایی در حوزه تجارت دریایی، آبزی‌پروری، صید و صیادی و گردشگری از عمده فعالیت‌های استان بوشهر در این عرصه است.

 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه 20 اسکله پشتیبانی در استان بوشهر ایجاد شده گفت: قابلیت‌های دریایی و ساحلی در استان بوشهر فرصت مهم برای توسعه و سرمایه‌گذاری است که باید این قابلیت‌ها به جامعه هدف معرفی و شناسانده شود.

 

باستی با بیان اینکه شرکت‌های توانمند دریایی در استان بوشهر فعالیت می‌کند افزود: نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های دریایی، بندری و صنایع وابسته فرصتی مهم برای معرفی ظرفیت‌های استان بوشهر در این عرصه است.

 

وی با تاکید بر توجه به صنعت گردشگری دریایی گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای توسعه استان بوشهر بر اساس دریا و سواحل تدوین شده بر این اساس صنعت گردشگری دریایی این استان توسعه می‌یابد.

 

معاون استاندار بوشهر افزود: ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه صنعت گردشگری دریایی باید به جامعه هدف بیشتر معرفی شود تا شاهد توسعه سرمایه‌گذاری در این عرصه باشیم.