پهلوگیری کشتی‌های تجاری در بندر بوشهر تا ۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد

محمدمهدی بنچاری ظهر امروز در بازدید وزیر راه و شهرسازی از جزیره نگین بندر بوشهر با اشاره به اینکه جزیره نگین به عنوان طرح توسعه بندر بوشهر است، اظهار داشت: این جزیره دارای 450 هکتار است که با تکمیل طرح‌های در حال اجرا فعالیت‌های تجاری در بوشهر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بندر بوشهر یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه بندری در کشور است، گفت: بر این اساس زیرساخت‌های بندری شامل اسکله‌سازی، انبارداری و افزایش کانال دسترسی به بندر بوشهر در جزیره نگین در حال اجراست.

مدیرکل  بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه 450 هکتار  طرح‌های بندری بوشهر در جزیره نگین مستقر است، خاطر‌نشان کرد: این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست و تکمیل آن تحولی مهم در حوزه تجارت دریایی بوشهر ایجاد می‌کند.

بنچاری میزان سرمایه‌گذاری در  اسکله‌سازی جزیره نگین را بیش از 600 میلیارد تومان دانست و گفت: طرح‌های  اسکله‌سازی جزیره نگین بندر بوشهر شامل پایانه‌های مواد فله، کانتینری و چند منظوره است.

وی از تکمیل فاز نخست اسکله کانتینری جزیره نگین بندر بوشهر خبر داد و تصریح کرد:  2 پست اسکله کانتینری  به طول 600 متر و 30 هکتار پسکرانه در جزیره نگین در حال اجراست که یک اسکله آن به طول 300 متر دارای پیشرفت 23 درصدی است که براساس برنامه زمان‌بندی شده تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیرکل  بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه  بندر بوشهر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالاست، افزود: با تکمیل طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به 15 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

بنچاری از افزایش عمق کانال بندر بوشهر خبر داد و تاکید کرد: عمق کانال بندر بوشهر در جزیره نگین با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای به 14 متر افزایش می‌یابد که این مهم زمینه پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر فراهم می‌کند.

وی افزود: با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین امکان پهلوگیری کشتی‌های تجاری از 30 هزار تن به 50 هزار تن افزایش می‌یابد.