اعضای نوجوان مرگ مغزی برازجانی جان ۳ نفر را نجات داد

علیرضا باقری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از اهدا اعضای نوجوان برازجانی که مرگ مغزی شده بود خبر داد و اظهار داشت: عباس غانمی 13 ساله که  به سبب  تصادف دچار مرگ مغزی شده بود پس از تایید مرگ مغزی وی توسط کارشناسان  خانواده‌اش با اهدای اعضای فرزندشان به دیگر بیماران موافقت کردند.

وی با بیان اینکه اهدا اعضای این  بیمار مرگ مغزی به سه نفر زندگی دوباره بخشید، تصریح کرد: این نوجوان پس از تصادف و پس از تایید مرگ مغزی  توسط کارشناسان  با موافقت خانواده این نوجوان، گروه پیوند از شیراز به بوشهر اعزام شدند و دو کلیه و کبد وی برای پیوند اهدا شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش سه برابری اهدا عضو در استان بوشهر، افزود: در حالی که سال 94 اعضای سه بیمار مرگ مغزی اهدا شد، در 10 ماه امسال 9 مورد اهدا عضو  بیماران مرگ مغزی در استان  بوشهر ثبت شده است.

 

باقری با بیان اینکه اعضای اهدایی هر کدام از این بیماران مرگ مغزی، جان سه تا چهار نفر را نجات داده است، گفت: هر چند اگر امکانات فراهم بود و گروه پیوند اعضا در استان حضور داشتند، این امکان فراهم بود که هر بیمار مرگ مغزی حتی جان هشت نفر را نجات دهد.

وی با بیان این‌که اکنون 25 هزار نفر در کشور منتظر دریافت عضو پیوندی هستند، خاطر نشان کرد: سال قبل دو هزار و 500 تا پنج هزار مورد مرگ مغزی در کشور ثبت شده، در حالی که فقط اعضای 800 نفر از این تعداد اهدا شد.