گورستان
لنج‌ها، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر

ناصر امیرزاده اظهار داشت: ‌راهکارهای خوبی به منظور توسعه گردشگری در استان بوشهر صورت گرفته است و تلاش داریم با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد رونق گردشگری در سطح استان باشیم.

وی با اشاره به شناسایی راهکارهای توسعه گردشگری در سطح استان، خاطرنشان کرد: درآمدزایی و ایجاد اشتغال در بخش گردشگری بیشتر از اینکه نیاز به پول داشته باشد نیاز به خلاقیت و ذوق دارد.

امیرزاده تصریح کرد: خوشبختانه استان ما افراد خلاق و خوش ذوق زیاد دارد که فقط نیاز به حمایت، تشویق و آموزش دارد که ما در کنار این جوانان هستیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: گورستان لنج‌ها واقع در بخش ساحلی شهرستان تنگستان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان است که با وجود لنج‌های چوبی سنتی می‌تواند عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد با سرمایه‌ای نه چندان زیاد می‌توان از این ظرفیت کم‌نظیر ایجاد اشتغال کرد و جوانان جویای کار منطقه را مشغول به کار کرد.

امیزاده گفت: به عنوان نمونه، این لنج‌های سنتی را با تغییراتی در کاربری و نورپردازی مناسب می‌توان تبدیل به اقامتگاه - رستوران کرد و اوقات خوشی را برای گردشگران در این منطقه به وجود آورد.