آلایندگی ناشی از انتشار SO۲ در واحدهای گوگردسازی پارس جنوبی برطرف می‌شود

ایرج خرمدل بعدازظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای کاهش آلایندگی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی از اجرای عملیات  تصفیه گازهای ارسالی به مشعل در مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد و اظهار داشت: عملیات طراحی، خرید، نصب و راه‌اندازی تغلیظ خوراک و تصفیه گازهای ارسالی به مشعل برای واحدهای گوگردسازی در پالایشگاه‌های قدیمی مجتمع گاز پارس جنوبی با همکاری شرکت نفت و گاز پارس اجرایی شد.

وی با بیان اینکه مشاوران ژاپنی، جایکا و کارشناسان ایرانی برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند افزود: پس از پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی در نشست تخصصی راهکارهای لازم برای کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به اینکه کاهش آلایندگی  SO2  در واحدهای گوگردسازی پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان تامین کننده‌ گاز مورد نیاز کشور ، نقش اصلی خود را برای بهبود فرآیندها برای کنترل و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، بعد از تحویل‌گیری پالایشگاه‌ها آغاز می‌کند و تا کنون توانسته گام‌های موثری بردارد.

خرمدل، توقف زباله سوزها از زمان تحویل گیری پالایشگاه را یکی از مهمترین اقدامات مجتمع گازی پارس جنوبی دانست و افزود: این پروژه در پالایشگاه‌های اول، سوم، چهارم و پنجم  پارس جنوبی محقق و این عملیات مهم در پالایشگاه‌های دوم، ششم و هفتم و نهم نیز اجرایی شده است.

وی  تاکید کرد: با اجرای این پروژه های مهم، نگرانی‌ها  برای آلایندگی ناشی از انتشار SO2 در واحدهای گوگرد سازی در پارس جنوبی برطرف می‌شود.