به گزارش افکار نیوز،محمد التاجر دوشنبه شب به شبکه خبری العالم، گفت: شخصیتها و فعالان سیاسی بحرینی به اتهام تشکیل گروهی تروریستی و سرنگونی رژیم حاکم بازداشت شدهاند و دادگاه بحرین احکام صادره از سوی دادگاه نظامی را که برخی از متهمان را به حبس ابد و برخی دیگر را به ۱۵ سال حبس محکوم کرده بود، لغو کرد؛ اما این مساله دلیلی برای آزاد شدن آنان نیست.

فعال حقوقی بحرینی، افزود: وکیل این زندانیان خواستار توقف فوری حکم مربوط به حبس فعالان و شخصیت‌های بحرینی تا زمان رسیدگی به شکایات ارائه شده از سوی آنان شده است؛ اما دادگاه دستور آزادی آنان را صادر نکرد.

التاجر تصریح کرد: ما معتقدیم که آزادی فعالان و شخصیت‌های سیاسی بخشی از راه کار نهایی و فراگیر خروج از بحران است، اما چنین به نظر نمی‌رسد که مسئولان رژیم آل خلیفه تصمیمی برای آزادی زندانیان سیاسی داشته باشند؛ مادامیکه بازداشت فعالان ادامه دارد، راه حلی برای بحران بحرین وجود ندارد.

دادگاه رسیدگی بحرین دیروز احکام صادره برای برخی از مسئولان تحرک‌های سیاسی در بحرین معروف به گروه ۲۱ زندانی را لغو کرد، اما دادگاه از آزادی زندانیان خودداری کرد و موضوع را به دادگاه عالی استیناف ارجاع داد.

دراین حال، «عبدالوهاب حسین» سخنگوی رسمی جنبش اسلامی الوفاء، محاکمه فعالان بازداشت شده از سوی مسئولان بحرینی را محکوم کرد.

عبد الوهاب دادگاه و احکام صادره از آن را اساسا باطل دانست و گفت که وی و دیگر زندانیان از حضور در جلسه دادگاه منع شدهاند و مسئولان زندان، تصمیم دادگاه را به اطلاع آنان خواهد رساند.