به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از رسانه های عراق نوشت: "لقاء وردی" عضو فهرست العراقیه ضمن انتقاد از دفاع برخی گروههای سیاسی از گروهک تروریستی منافقین، آن را توهین به خون مردم عراق و حاکمیت آن دانست.

وی افزود: کسانی که از گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنن، د خون عراقی ها و حاکمیت کشور را به سخره گرفته اند و عراق جدید اجازه بقای گروههای تروریستی از جمله منافقین را نمی دهد.

لقاء وردی بیان کرد: اینکه گفته شده است فهرست العراقیه مدافع گروهک تروریستی منافقین است درست نیست و اخباری از این قبیل تلاشی برای تخریب وجهه فهرست العراقیه و رهبران آن است.

این نماینده عضو فهرست العراقیه از گروههای سیاسی مدافع گروهک منافقین و کسانی که به دنبال نگه داشتن این گروهک هستند انتقاد کرد.

از سوی دیگر " حسن السنید " رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: عراق برای محاکمه اعضای گروهک تروریستی منافقین به دادگاههای بین المللی متوسل می شود.

وی خاطرنشان کرد: املاک و دارایی های بسیاری از شهروندان عراقی از سوی این گروهک در طول رژیم سابق مصادره شده است.

السنید بیان کرد: عراق یک دقیقه هم حضور گروهک تروریستی منافقین را در خاک خود تمدید نخواهد کرد، زیرا ملت عراق رنجهای بی شماری از حضور این گروهک کشیده اند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اظهار داشت: دولت عراق املاک مصادره شده مردم خود را به آنها باز می گرداند و اعضای این گروهک باید هر چه سریعتر از کشور خارج شوند.
شایان ذکر است که انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف در پی افزایش خشم وانزجار مردم دیاله و تاکید آنها بر اخراج این تروریستها صورت گرفته است، دولت عراق انتقال این افراد به لیبرتی را اولین گام برای اخراج نهایی آنها از کشور قلمداد و بر عزم خود برای انجام این کار تاکید کرده است.

گروهک تروریستی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعثسابق و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شد.

شخصیتهای سیاسی و تحلیلگران عراقی ضمن تاکید مجدد بر غیر قانونی بودن حضور گروهک منافقین در خاک عراق، خروج آنها از اردوگاه اشرف را آغاز فروپاشی این گروهک دانسته اند.