حمایت اسرائیل ازریاست جمهوری عمرو موسی

افکار نیوز: شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی از اظهارات اخیر عمرو موسی در تایید معاهده سازش میان مصر و این رژیم در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور استقبال کرد.

به گزارش فارس به نقل از رادیو اسرائیل، این رادیو همچنین دیروز به نقل از پرز در دیداری که با جان کری رئیس کمیسیون روابط بین المللی در مجلس سنای آمریکا داشت، با اشاره به انتخابات مصر و قرار گرفتن دو رقیب اسلامگرا در مقابل عمرو موسی گفت که روابط بین مصر و اسرائیل در مرحله آزمایش سختی قرار گرفته است.

" عمرو موسی " از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر روز یکشنبه و در جریان سخنرانی‌های انتخاباتی خود با تلاش زیرکانه برای القای تفاوت بین معاهده کمپ دیوید و توافق صلح امضا شده میان رژیم مبارک با رژیم اسرائیل در سال ۲۰۰۲ گفت: توافقنامه کمپ دیوید مرد و به خاک سپرده شد.

اما توافقنامه‌ای میان اسرائیل و مصر وجود دارد که تا زمانی که اسرائیل به آن احترام بگذارد ما نیز به آن احترام می‌گذاریم. سندی که روابط میان اسرائیل و اعراب را تعریف می‌کند بر اساس طرحی است که در سال ۲۰۰۲ مطرح شده که گام به گام بوده است.

مقامات صهیونیستی از ریاست جمهوری عمرو موسی در دوره جدید مصر که ۱۰ سال به عنوان وزیر امور خارجه مصر و تحت حکومت " حسنی مبارک " دیکتاتور سرنگون شده مصر فعالیت می‌کرد، استقبال می کنند و معتقدند تنها راه نجات معاهده سازش میان قاهره و تل آویو و توقف انزوای روز افزون صهیونیست‌ها در منطقه، ریاست جمهوری عمرو موسی است.