به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، خبرگزاري رويترز با اعلام اين خبر گزارش داد: وزارت خزانهداري آمريكا روز سهشنبه اعلام كرد كه دستور اخير باراك اوباما، رييسجمهور آمريكا "اختياري جديد را براي تقويت بيشتر تحريمهاي آمريكا عليه ايران و سوريه " به اين وزارت ميدهد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آ‌مریکا آمده است: خزانه‌داری اکنون قابلیت شناسایی علنی افراد و شرکت‌های خارجی که در این فعالیت‌های طفره‌جویانه و فریب‌کارانه شرکت دارند و ممنوع کردن کلی دسترسی(آ‌ن‌ها) به نظام مالی و تجاری آمریکا را دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت که اقدام اوباما " پیامدهای جدی را متوجه اشخاص خارجی می‌سازد که درصدند تحریم‌های ما را دور بزنند و تلاش‌های بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران و سوریه را تضعیف کنند. "

یک مقام آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت پیش از اقدام روز سه‌شنبه اوباما، خزانه‌داری اختیار محدودی برای دنبال کردن خارجی‌هایی داشت که منافع قابل توجهی در خاک‌ آمریکا ندارند اما تحریم‌های آمریکا را تضعیف می‌کنند.

این در حالی است که به اذعان مقامات غربی تحریم نفتی ایران و به تبع آن افزایش بنزین و نفت در بازارهای جهانی سبب تهدید اقتصاد اروپا و آمریکا شده است.