مردم لیبی اظهارات رئیس جمهور فرانسه را محکوم کردند

ائمه جماعات و خطبای مساجد در طرابلس، پایتخت لیبی امروز جمعه اهانت به ساحت مقدس اسلام و مسلمانان در فرانسه و اظهارات « امانوئل ماکرون »، رئیس جمهور این کشور را محکوم کردند.

خطیبان نماز جمعه لیبی تاکید کردند که تداوم انتشار کاریکاتور‌های موهن پیامبر اسلام (ص) و گردن‌فرازی سیاستمداران اروپایی و در صدر آن‌ها رئیس جمهور فرانسه به اسلام با تلاش برای برچسب تروریسم زدن به این دین مبین تنش‌زایی غیرقابل قبول و موجب تحریک احساسات مسلمانان و یک اقدام نژادپرستانه است.
 
آن‌ها تصریح کردند که رسالت و پیام حضرت محمد (ص) که غرب درصدد تخریب آن است، پیام محبت و صلح برای همه بشریت و احترام به پیامبران بوده است، نه آنگونه که دشمنان ادعا دارند، دین ترور و قتل باشد.
 
ائمه جماعات لیبی در عین حال تاکید کردند که یاری پیامبر اکرم (ص) با اقدام به قتل و انفجار نیست؛ بلکه یاری پیامبر از طریق پایبندی به تعالیم اسلام، حفظ حقوق دیگران و احترام به عقاید است.
 
نمازگران لیبی نیز پس از ادای نماز نسبت به انتشار کاریکاتور‌های موهن پیامبر (ص) و اظهارات ماکرون که عامل ترویج نفرت‌پراکنی است ابزار خشم و تظاهرات کردند و خواستار تحریم کالا‌ها و تولیدات فرانسوی و نیز اتخاذ موضعی قاطع در برابر اینگونه اقدامات غیرمسئولانه شدند.
 
معترضان تاکید کردند تلاش مسئولان غربی برای زدن برچسب تروریسم به اسلام و مسلمانان به صرف اقداماتی فردی که هیچ نسبتی با اسلام ندارد، رفتار‌های دوگانه است و آن‌ها همیشه در تعیین تروریسم رفتار دوگانه داشته‌اند، در حالیکه اقدامات نژادپرستانه در کشور‌های خود علیه مسلمانان را تروریسم نمی‌خوانند.