درمورددفاع موشکی آمریکادراروپابه توافق نرسیدیم

به گزارش افکار نیوز ،مهر به نقل از رویترز، روسیه امروز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست سران ناتو در شیکاگو میزبانی کنفرانس دو روزه سپر موشکی اروپا را که در آن بیش از ۲۰۰ نفر از ۵۰ کشور جهان شرکت می کنند، بر عهده دارد.

مقامات روسی در این کنفرانس قصد دارند تا از نمونه های کامپیوتری استفاده کرده تا نشان دهند که چگونه برنامه های ناتو می تواند مشکلاتی را برای سیستم بازدارندگی هسته ای روسیه ایجاد کند.

در این کنفرانس مقامات روسی و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی درباره امنیت موشکی قاره اروپا گفتکو می کنند.



پیش از برگزاری این کنفرانس " هلن تائوشر " دستیار وزیر خارجه و نماینده ویژه آمریکا در امور ثبات راهبردی و پدافند موشکی گفت: ایالات متحده کاملا متعهد به برنامه های سامانه پدافند موشکی خود در قاره اروپا بوده و طرح ایجاد سپر دفاع موشکی تهدیدی برای مسکو نیست.

هلن تائوشر همچنین امروز پنجشنبه با " سرگئی ریابکوف " معاون وزیر خارجه روسیه درباره موضوعات مربوط به امنیت موشکی قاره اروپا دیدار و گفتگو کرد.

" آناتولی سردیوکوف " وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: مسکو و غرب در زمینه سپر دفاع موشکی به آخر خط رسیده اند و هنوز به توافقی با آمریکا و ناتو در خصوص سامنه دفاع موشکی دست نیافته ایم.

" آندرس فوگ راسموسن " دبیرکل ناتو نیز پیشتر با انتقاد از عدم پیشرفت مذاکرات با روسیه گفته بود: ناتو و روسیه در گفتگوهای خود در رابطه با سپر دفاع موشکی آمریکا برای اروپا پیشرفت‌های کمی داشته اند.

روسیه نگرانی خود را از استقرار موشکی های آمریکا و ناتو در اروپا اعلام و آن را تهدیدی برای امنیت خود تلقی کرده، اما غرب مدعی است که این سامانه با هدف کنترل و رهگیری موشکی هایی است که از سوی ایران شلیک خواهد شد.