شناسایی عاملین دو حمله تروریستی در داغستان

به گزارش افکار نیوز،فارس به نقل از روزنامه ایزوستیا، سازمانهای انتظامی جمهوری داغستان روسیه اسامی افرادی که در اقدامی انتحاری عامل کشته شدن ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر در دو حمله تروریستی پی در پی جمعه شب (۳ ماه مه) در شهرماکاچکا، مرکز این جمهوری هستند را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعات، عاملین دو انفجال مهیب شب جمعه در شهر ماخاچکا، یک خواهر و برادر به نام رضوان(۲۳ ساله) و مسلمت علی‌اف(۱۹ ساله) بودند که بقایای اجساد آنها در محل حادثه پیدا شد. این دو فرد در یک اقدام انتحاری خود را در نزدیکی مقر پلیس مرکز داغستان منفجر کردند. قدرت انفجار بمب نخست ۵۰ کیلوگرم و بمب دوم ۱۲۰ کیلوگرم اعلام شده است.

در پی وقوع این حادثه تروریستی دلخراش " دمیتری میدویدیف " رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه نشست هفتگی شورای امنیت ملی کشور را با یک دقیقه سکوت آغاز کرد و به مقامات محلی دستور داد تا تمامی امکانات برای معالجه آسیب دیدگان و کمک به خانواده‌های آنان فراهم شود.

امروز، شنبه در جمهوری داغستان نیز عزای عمومی اعلام شده است.

علاوه بر این روز گذشته "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد نیز حمله تروریستی در داغستان روسیه را محکوم کرده و با دولت، ملت و بازماندگان قربانیان این اقدام تروریستی ابراز همدردی نمود.