هلاکت سرکرده داعش در جنوب «سامراء»

  حشد شعبی از هلاکت یکی از سرکرده‌های داعش در جنوب شهر « سامراء » در استان صلاح الدین خبر داد.

حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان حمله هوایی ارتش عراق به مرکز تجمع بازمانده‌های داعشی در منطقه «السعلوه» از توابع ناحیه «یثرب» در جنوب شهر سامراء که با هماهنگی تیپ 41 حشد شعبی انجام شد، یک سرکرده داعشی کشته و شماری دیگر از داعشی‌ها زخمی شدند.

همزمان حشد شعبی از عملیات امنیتی برای پاکسازی مناطق جنوب سامراء خبر داد و بیان کرد: نیروهای 41 حشد شعبی و نیروهای امنیتی عملیاتی را در جنوب سامراء در استان صلاح الدین انجام دادند و هدف از انجام آن پاکسازی مناطقی از ناحیه «یثرب» در منطقه «تل الذهب» و« تل بتار» و «زور الاحباب» است.

انتصاب فرمانده جدید تیپ 30 حشد شعبی معروف به تیپ الشبک

یک منبع امنیتی عراقی از انتصاب فرمانده جدید تیپ 30 حشد شعبی معروف به تیپ «الشبک» خبر داد و اعلام کرد: حشد شعبی« ابویاسین» الشبکی را به عنوان فرمانده تیپ 30 به عنوان جانشین «ابوکوثر الشبکی» که اوایل ماه گذشته بر اثر کرونا درگذشت، منصوب کرده است.

بازداشت سرکرده مطرح داعشی در «فلوجه» در غرب عراق

یک منبع امنیتی وابسته به پلیس استان الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق به بازداشت یکی از سرکرده‌های بارز داعشی در جریان عملیات جستجو و بازرسی در شهر فلوجه شده اند

این منبع بیان کرد: بازداشت این سرکرده داعشی پس از رصد تحرکات وی و تلاش‌های اطلاعاتی رخ داده است. سرکرده داعشی در میان تدابیر امنیتی شدید به یکی از مراکز بازجویی برای تحقیق و شناسایی بقیه تروریست‌ها انتقال داده شده است.

منبع مذکور تاکید کرد که این سرکرده داعشی در زمان تسلط داعش بر فلوجه در حملات زیادی که تکفیری‌ها علیه نیروهای امنیتی عراق داشتند، دخالت داشته است.

نیروهای عراق هرازگاهی به عملیات هایی در همه شهرهای آزاد شده استان الانبار از لوث داعش برای یافتن بازمانده‌های داعشی اقدام می‌کنند.

همزمان منابع عراقی از بازداشت یک داعشی در جنوب استان صلاح الدین خبر داد که غذا و دارو برای داعشی ها فراهم می کرد، خبر دادند.

عملیات در کوههای «مکحول» در شمال صلاح الدین

یک منبع امنیتی عراقی با اشاره به عملیات نیروهای ارتش و پلیس «سوات» عراق در کوههای «مکحول» برای جستجوی تروریست‌ها و مراکزی که تکفیری‌ها در آن پنهان شده اند، گفت: در جریان این عملیات چند تونل و مراکز داعشی منهدم و یک داعشی هنگام فرار از دست نیروهای عراقی کشته شد.

این منبع به ادامه عملیات علیه داعش برای ممانعت از حملات تکفیری‌ها به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی خبر داد.

همزمان یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین به هلاکت هفت داعشی بر اثر حملات هوایی به مواضع داعشی‌ها در این کوههای واقع در شمال این استان خبر داد که در غارهای واقع در این کوهستان پنهان شده بودند.

پلیس کرکوک اداره امنیت این استان را تحویل گرفت

سرگرد «عامر نوری شوانی» سخنگوی پلیس کرکوک اعلام کرد که کنترل همه مبادی ورودی و خروجی این استان را از دیگر نیروها تحویل گرفته است و همه امور تحت کنترل پلیس کرکوک است. وی توضیح بیشتری نداد.

وخامت وضع جسمانی افسر ارتش صدام پس از تیراندازی

یک منبع امنیتی از وخامت وضع جسمانی یک سرتیپ ارتش رژیم بعث صدامی در جریان درگیری خانوادگی در منطقه «المقدادیه» در استان دیالی و وخامت حال وی به علت شدت جراحات خبر داد و اعلام کرد: فرزندان وی به سوی این افسر با درجه سرتیپ در کوی «الثوره» در «المقدادیه» در 40 کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» تیراندازی و وی را به شدت زخمی کردند.

همزمان یک منبع امنیتی از کشته شدن یک افسر عالی رتبه ارتش عراق در منطقه «الکراده» در بغداد خبر دادند و اعلام کردند که وی در لشکر 11 ارتش عراق خدمت می‌کرده است.

یک کشته بر اثر انفجاری در بغداد

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: بر اثر بمبی که افراد ناشناس در خیابانی در منطقه «الیوسفیه» در جنوب بغداد کار گذاشته بودند و انفجار آن در مسیر یک خودرو، راننده این خودرو کشته و خودرو به طور کامل در آتش سوخت.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی اخبار مربوط به انفجار موتور سیکلت بمبگذاری شده در خیابان «ابوالطیاره» در منطقه «الدوره» بغداد را تکذیب کرد

نتایج عملیات «وعده صادق» در بصره

«اکرم صدام مدنف» فرمانده عملیات بصره به نتایج عملیات «الوعد الصادق» که روز گذشته در این استان انجام شد اشاره و بیان کرد: نیروهای امنیتی در جریان مرحله سوم از عملیات الوعد الصادق موفق به بازداشت 25 نفر و مصادره سلاح سبک و متوسط و انواع مهمات شدند.

وی افزود: در این عملیات نیروهای حشد شعبی، فرماندهی عملیات نیروی دریایی، فرماندهی گارد مرزی منطقه چهارم، نیروهای پلس بصره، نیروهای تیپ 36 زرهی و نیروهای تکاور و نهادها اطلاعاتی بصره مشارکت کردند.

فرمانده عملیات بصره از ادامه این عملیات تا تحقق اهداف آن خبر داد.

بازداشت 3 داعشی در کرکوک و صلاح الدین

منابع اطلاعاتی و امنیتی عراقی از بازداشت سه تروریست داعشی در استان‌های کرکوک و صلاح الدین خبر داد و اعلام کردند که دو تروریست در استان صلاح الدین و یک تکفیری هم در استان کرکوک بازداشت شده اند.