اسکورت وکلای انتخاباتی میشیگان تا محل رأی‌گیری

از آنجایی که جلسات مجمع گزینشگران آمریکا برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی این کشور هفته جاری در ایالت‌های این کشور بر‌گزار می‌شود، مأموران پلیس ایالت میشیگان از بیم اینکه معترضان حامی دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا، دست به خشونت بزنن گزینشگران این ایالت را تا محل رأی‌گیری یعنی ساختمان ایالتی موسوم به «کاپیتول» اسکورت خواهند کرد.

به نوشته پایگاه «بیزینس اینسایدر»، گزینشگران ایالت میشیگان که جمعاً ۱۶ نفر هستند روز دوشنبه این هفته در جلسه‌ای برای تعیین رئیس‌جمهور بعدی آمریکا رأی خود را خواهند داد.

اما گزارش‌هایی در این خصوص به گوش می‌رسد که معترضان حامی ترامپ برای برپایی اعتراضاتی برنامه‌ریزی کرده‌اند. به همین دلیل مأموران پلیس ایالت میشیگان در نظر دارند گزینشگران این ایالت را اسکورت کنند.

مجمع گزینشگران آمریکا روز دوشنبه این هفته قرار است به منظور تعیین رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، رأی خود را بدهند.

انتظار می‌رود طبق بر آورد رسانه‌های آمریکایی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۳۰۶ رأی الکترال را کسب کند و به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شود. در مقابل، ترامپ نیز در حال حاضر  ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورده است.

این در حالی است که طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.