به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان ،شبكه تلويزيوني نسمه چندي پيش به خاطر پخش يك فيلم كارتوني ضدديني كه توسط يكي از اعضاي اپوزيسيون ايراني (مرجان ساتراپي) ساخته شده، مورد اعتراض مردم مسلمان و انقلابي تونس قرار گرفت. مردم خواستار اعدام نبيل القروي بودند اما دادگاه وي را به جريمه مالي محكوم كرد.

القروی در مصاحبه با خبرنگار رادیو زمانه(رسانه عناصر ضدانقلاب ایرانی مقیم هلند) گفت: من با نمایش این فیلم می خواستم به تونسی ها درباره تکرار انقلاب ایران هشدار دهم. اما معترضان به خانه من ریختند و شعار «الکافر، الکافر» می دادند. آنها حمله کردند به تلویزیون من و گفتند صهیونیست و فراماسون است. آنها دارای ۶ هزار مسجد هستند، یعنی اسلامگراهایی که همه جا از جمله ایران هستند؛ همان هایی که ماجرای کاریکاتوریست دانمارکی را علم کردند.

وی درباره این پرسش که «واکنش دیگران از جمله روشنفکران و جامعه مدنی و رسانه ها و گروه های دموکراسی خواه چه بود؟» گفت: هیچ!(محکم می گوید و این کلمه را تکرار می کند). نه از گروه ها صدایی بلند شد و نه رسانه ها و روزنامه نگاران از من حمایت کردند. در یک لحظه دیدم تنها شده ام. در مقابل ۶ هزار مسجد که حکم قتل مرا داده اند. من بودم و کسانی که می گفتند خطر اسلامگراها آن قدر جدی نیست و… حالا خاموش شده بودند و اصلاً معلوم نبود کجا هستند. روزنامه ها در ذهن و با سکوتشان مرا کشته بودند. معلوم است که ترسیده ام. چه کسی نمی ترسد در این شرایط؟

خبرنگار می پرسد «نبیل! من درک نمی کنم. بالاخره در تونس یک دولت جدید روی کار آمده که ادعا می کند سکولار است و دولت اسلامگرایان نیست. چرا از تو حمایت نمی کنند؟» و او پاسخ می دهد: برای اینکه ادعا[ی اسلامگرایی] ندارد ولی در عمل هست.(واضح و شمرده می گوید:) دولت تونس، یک دولت اسلامگراست و از اسلامگراها حمایت می کند. اصلاً آنها مرا پای دادگاه کشاندند. من رسماً پوزش خواستم و گفتم قصد توهین به هیچ فرد و گروه و دینی را ندارم. اما این کافی نبود و آنها مرا به دادگاه کشاندند.

۵۰۰ وکیل و حقوقدان بر ضد من و به طرفداری از آنها مشورت می دادند و من باور دارم که این خواست، خواست دولت جدید تونس بود و در نهایت مرا به پرداخت ۱۵۰۰ یورو جریمه نقدی محکوم کردند اما جالب است بدانید وقتی که من عذرخواهی کردم، همان روشنفکرانی که قبلش کمترین حمایتی از من نکرده بودند و به تماشا نشسته بودند، به من تاختند که نبیل از افراط گراها عذرخواهی کرد. حالا هم مخالفان می گویند به کمتر از نابودی نبیل القروی راضی نیستیم. حس ناامنی همه جا با من است. از من سلمان رشدی دیگری ساخته اند.
يادآور مي شود محافل رسانه اي غرب پس از پيروزي انقلاب تونس تلاش فراواني به كار بسته اند تا هويت اسلامي مردم و دولت تونس را كتمان كنند.