طبق فتوای شیوخ عرب عمل کردیم!

به گزارش افکارنیوز، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شین هوا ؛ "بشار جعفري" در پايان نشست غير علني روز گذشته شوراي امنيت درباره سوريه، افزود: اوضاع کنوني سوريه در مسير صحيحي قرار دارد و دولت سوريه متعهد بر اجراي طرح شش ماده اي عنان است.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه ما هنوز با تلاش های برخی کشورهای عربی و غربی به منظور شکست ماموریت هیات ناظر مواجه هستیم.


نماینده سوریه به اعزام کشتی حامل سلاح از لیبی به لبنان و اینکه قرار بود به سوریه راه یابد اشاره کرد و گفت: این کشتی حامل سلاح های سنگین از جمله تانک و موشکهای ضد هوایی بود که فقط به منظور وخامت بیشتر اوضاع به سوریه ارسال شده است.

جعفری تاکید کرد: عمده ترین مشکل در سوریه، قاچاق سلاح توسط برخی کشورهای عربی و غربی به این کشور است.
وی در عین حال افزود: علاوه بر قاچاق سلاح با اعزام جنگجویان خارجی به سوریه هم مواجه هستیم و کسانیکه پشت این توطئه و شکست طرح عنان هستند، باید پاسخگوی اعمال خود باشند. برخی از تروریست های دستگیر شده اعتراف کرده اند که با فتوای شیوخی در برخی از کشورهای عربی یعنی قطر و عربستان سعودی به اقدامات تروریستی در سوریه دست می زدند.


وی افزود: عربستان سعودی و قطر به همراه برخی کشورهای غربی به تامین مالی و دیگر مایحتاج گروههای مسلح می پردازند که باید از این امر خودداری شود.
وی درخواست کرد: هر چه سریعتر به موضوع مسلح کردن گروههای مخالف رسیدگی شود که این امر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


جعفری با اعتراض به استانداردهای دوگانه در شورای امنیت در بخش دیگری از سخنانش با نگرانی از اقدامات القاعده در سوریه گفت: زمانیکه القاعده به آمریکا حمله کرد، موضوع فوراً در شورای امنیت مطرح و به آن رسیدگی شد ولی چرا چنین اقدامی برای سوریه انجام نمی گیرد.
وی از مقامات سازمان ملل تقاضا کرد این قبیل استانداردهای دوگانه کنار گذاشته شود.

نماینده سوریه با اشاره به فتوای برخی شیوخ تکفیری و سلفی درباره اوضاع کنونی سوریه که در قطر و عربستان سعودی مستقر هستند، افزود: مقدار خشونت ها کاهش یافته ولی کیفیت آنها بدتر شده است چرا که هم اکنون شاهد انفجار بمبهای کنار جاده ای و حملات انتحاری در سوریه هستیم.
بشار جعفري همچنين گفت: ترکيه افراد مسلح را آموزش مي دهد و آنها را به سوريه اعزام مي کند ، همان افراد پس از خاتمه عمليات خود بازهم به ترکيه مراجعه مي کنند