شکست آمریکا در منطقه، واشنگتن را به برهم زدن اوضاع عراق واداشته

 «عدی الشعلان» نماینده عراقی عضو ائتلاف الفتح از شکست آمریکا در تحقق اهدافش در غرب آسیا گفت و تصریح کرد که همین امر موجب شده که واشنگتن تلاش کند اوضاع را در عراق بر هم زند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا چندین دهه است که به دنبال تحقق برنامه‌های خود در خاورمیانه است اما در این امر ناکام مانده لذا تلاش‌ها برای اتهام‌زنی به الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت بر سر هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد، تلاشی آشکار برای برهم زدن برگ‌ها[ی بازی] است و ما بعید نمی‌دانیم که طرف‌های مرتبط با آمریکا در پشت پرده این اتفاق باشند.

این نماینده عراقی گفت: مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق کاملا معتبر است و قابل تغییر نیست و دولت باید این خواست مردم را اجرایی کند زیرا حضور این نیروها به مصلحت وطن و ملت نیست. نیروهایی که عامل مجموعه‌ای از جنایات شنیع در حق قهرمانان ما در نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و فرماندهان پیروزی هستند.

الشعلان افزود: هدف قرار دادن الحشد الشعبی، شیوه آشکار کلیه دشمنان عراق است زیرا توطئه آنها را در تکه‌ تکه کردن و از هم پاشاندن کشور به دست یک سازمان افراطی که فجیع‌ترین جنایات را در حق عراقی‌ها از هر قوم و مذهبی مرتکب شد، ناکام گذاشته است. لذا اخراج نیروهای آمریکایی از عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد.

 سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حمله پهپادی نظامیان کشورش در عراق به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. پس از این جنایت، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.