به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پایگاه الحرمین در مطلبی با عنوان "پیشنهاد ۴ میلیارد دلاری سعودی ها برای تحویل حسنی مبارک" آورده است: مهندس خیرت الشاطر معاون رهبر اخوان المسلمین مصر و نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری این کشور از پیشنهاد ۴ میلیاردی برای رئیس جمهوری مخلوع آن پرده برداشت.

معاون رهبر اخوان المسلمین مصر خاطرنشان کرد: احدی جز مردم مصر نمی تواند با این پیشنهاد موافقت کند و رقم پیشنهادی بسیار کم است.

این پایگاه بیان کرد: ولید بن طلال در سال گذشته چهار میلیارد دلار به مصر در برابر محاکمه نشدن حسنی مبارک و خانواده اش پیشنهاد داده بود که پس از انتشار خبر در جراید آنرا تکذیب کرد.

پایگاه فوق می افزاید: پس از مدتی اعلام شد که عربستان همین مبلغ را برای کمک به اقتصاد بحران زده مصر خواهد پرداخت. این در حالی است که مردم مصر ضمن مخالفت با این پیشنهاد سعودی ها از دخالتهای ریاض در امور کشورشان ابراز انزجار کردند.

این پایگاه بیان کرد: هنوز ابهامات زیادی درباره محاکمه حسنی مبارک و افراد خانواده اش وجود دارد و علت اینکه محاکمه رئیس جمهوری مخلوع مصر با تاخیر روبرو شده است درخواستهای کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس است. به ویژه که آنها نگرانند رهبران و روسای جمهوری دیگری در منطقه به این سرنوشت حسنی مبارک گرفتار شوند.

شایان ذکر است منابع وابسته به انقلابیون ۲۵ ژانویه از هزینه پولهای فراوان از سوی امارات متحده عربی وعربستان سعودی برای تاثیرگذاری بر شهادت شاهدان و ایجاد فضای رسانه ای و حقوقی به نفع مبارک پرده برداشتند.

امارات و عربستان تلاش می کنند علاوه بر جلب نظر خانواده قربانیان، ضمن نجات مبارک از اعدام، اتهامات علیه وی را کاهش دهند.

شیخ حمد بن عیسی پادشاه بحرین اخیر با هماهنگی شورای نظامی حاکم بر مصر دیدار مخفیانه با حسنی مبارک داشت که با جنجال رسانه ای افشا شد.